زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ تن در پیوند به جرایم جنایی در هرات بازداشت شده اند

سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ تن در پیوند به جرایم جنایی در هرات بازداشت شده اند

author avatar
3 Apr 2019 - 15:36
سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ تن در پیوند به جرایم جنایی در هرات بازداشت شده اند
author avatar
3 Apr 2019 - 15:36

هرات (پژواک، ۱۴ حمل ۹۸): مقام ولایت هرات می گوید که در جریان یک سال گذشته، بیش از ۲۳۰۰ تن در هرات در پیوند به انجام حملات تروریستی، آدم ربایی، بمب گذاری، همکاری با هراس افگنان، و دزدی های مسلحانه بازداشت شده اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات، به آژانس خبری پژواک گفت که از جمع افراد بازداشت شده، ۲۱۰۰ تن از سوی پولیس و ۲۱۹ تن دیگر از سوی ریاست امنیت ملی بازداشت شده اند، که دوسیه های نسبتی شان محول ارگان های عدلی و قضایی و شماری از آنان محکوم به مجازات شده اند.

وی با بیان اینکه در این رویدادها ۱۸۵۳ تن از باشندگان هرات متضرر شده اند، افزود که از نزد افراد بازداشت شده، ۵۱ میل سلاح سبک و سنگین، مقدار قابل توجهی مهمات و مرمی به دست آمده است.

او خاطر نشان کرد که افزون بر افراد بازداشت شدۀ فوق، ۴۶۳ تن دیگری که متهم به جرایم جنایی اند، تحت پیگرد قرار دارند.

فرهاد با بیان اینکه تشکیلات کنونی پولیس در هرات، با معیارهای جهانی هم‌خوانی ندارد و جواب‌گوی نیازمندی های فعلی نیست، گفت که پولیس و نیروهای امنیتی از کمترین امکانات، بیشترین استفاده را برده اند.

شهروندان هرات در حالیکه از تلاش نهادهای امنیتی قدردانی می کنند؛ اما از نهادهای عدلی و قضایی می خواهند تا بالای مجرمین جزای سنگین وضع کنند؛ تا ازاعمال خود درس بگیرند.

غلام سرور باشنده چهار راهی مستوفیت هرات گفت: «نیروهای امنیتی ما زیاد تلاش می کنند و خواهش ما از ارگان های عدلی و قضایی این است که مجرمین را جزای سختی بدهند تا درس عبرت به دیگران باشد.»

منیر احمد یکی دیگر از شهروندان هرات گفت: «ما از رسانه ها می شنویم که پولیس ما دستگیری های زیادی دارد؛ اما متاسفانه هنوزهم ترورها و سرقت ها کم نشده است و دولت باید راه حل اساسی برای این مشکل دریابد.»

با این حال، شماری از اعضای شورای ولایتی هرات تاکید دارند که تشکیلات کنونی نیروهای امنیتی در این ولایت، تکافوی نیازمندی این ولایت نمی کند و برای کاهش جرایم، باید نیروهای امنیتی این ولایت افزایش یابند.

دستگیری بیش از ۲۳۰۰ فرد در پیوند به جرایم جنایی، در حالی بازگو می شود که در سه روز گذشته، ۴ فرد در مرکز شهر هرات به شمول دو پولیس، آماج حملات مسلحانه قرار گرفتند، که درنتیجه سه تن کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر