زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

براى نخستين بار در افغانستان تيم رشتۀ ورزشى “چوب کشى” دختران ايجاد شد

براى نخستين بار در افغانستان تيم رشتۀ ورزشى “چوب کشى” دختران ايجاد شد

author avatar
7 Apr 2019 - 16:57
براى نخستين بار در افغانستان تيم رشتۀ ورزشى “چوب کشى” دختران ايجاد شد
author avatar
7 Apr 2019 - 16:57

کابل (پژواک، ۱۸حمل ۹۸): برای نخستین بار مسابقات چوب کشی (مس رستینگ) دختران در کابل برگزار و طى آن، ١٥ تن براى تيم ملى اين رشتۀ ورزشى انتخاب شدند. 

در این رقابت ها که امروز در محوطه کميتۀ ملى المپيک برگزار شد، هفتاد دختر شرکت داشتند.

در چوب کشى يا مس رستينگ، ميان دو ورزشکار به گونه یی برگزار مى شود که ميان آنها تختۀ چوبى گذاشته مى شود و هر ورزشکار، در حالیکه پاهاى خود را روى تخته فشار مى دهند، چوبى که هر دو آن را در دست مى گيرند، به سمت خود کش مى کنند. هر ورزشکارى که توانست حريفش را به سوى خود کش کند، برنده اعلام مى شود.   

حفیظ الله ولی رحیمی رئیس کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی و ورزش گفت که اين رشته ورزشى، در افغانستان در چوکات فدراسیون پرورش اندام و فتنس ايجاد شده است.

مریم میرعلم مسئول بخش بانوان فدراسیون پرورش اندام و فتنس گفت که در مسابقات امروز، حدود ۷۰ ورزشکار دختر از هشت کلپ ورزشی از کابل، در چهار ردۀ وزنی (۵۰ تا ۶۰ کیلو گرام، ۶۰ تا ۷۰ کیلو گرام، ۷۰ تا ۸۰ کیلو گرام و ۸۰ تا ۹۰ کیلو گرام) اشتراک نموده اند.   

وى افزود که اين يک ورزش جديد در افغانستان است و به دليلى تيم ملى از ورزشکاران کابل ساخته شد که تا حال، ورزشکاران اين رشتۀ ورزشى در ولايات وجود ندارند. 

موصوف گفت که در اين مسابقات، پانزده تن براى عضويت تيم ملى اين رشته برگزيده شدند و قرار است حدود چهار ماه بعد، در مسابقات اين رشته در روسيه شرکت کنند.

به اساس معلومات وى، در حال حاضر حدود دوصد ورزشکار چوب کشى در کلپ های مختلف کابل، مصروف تمرينات این ورزش می باشند.

سکینه عزیزی یک تن از دخترانى که در مسابقات امروز به تيم ملى راه يافته است، به آژانس خبرى پژواک گفت که از هشت سال به اين سو، مصروف ورزش پرورش اندام و فتنس مى باشد؛ اما از حدود دوسال به اين سو، به ورزش چوب کشى رو آورده است.

به گفته او، هر چند محیط مناسب ورزشى برای زنان در افغانستان وجود ندارد؛ اما یکی از آرزوهايش این است که در این رشتۀ ورزشی برای کشور مدال بیاورد و باعث افتخار کشور شود.

فرشته افشان ورزشکار دیگر این رشته که به تيم ملى راه يافته است، گفت: "ورزش مس رستینگ، ورزش مورد علاقه من است و برای این رقابت، از یک سال قبل آمادگی داشتم و توانستم در وزن خود (٦٠ تا هفتاد کيلوگرام)  مقام نخست را از آن خود کنم."

او نيز آرزو دارد تا بیرق کشورش را در مسابقات جهانی به اهتزاز در آورد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر