زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شوراى صلح: هیچ نوع تهدید سر‏راه روند صلح خواهی برای مردم افغانستان قابل قبول نيست

شوراى صلح: هیچ نوع تهدید سر‏راه روند صلح خواهی برای مردم افغانستان قابل قبول نيست

author avatar
11 Apr 2019 - 16:42
شوراى صلح: هیچ نوع تهدید سر‏راه روند صلح خواهی برای مردم افغانستان قابل قبول نيست
author avatar
11 Apr 2019 - 16:42

کابل (پژواک، ٢٢ حمل ٩٨) : شوراى عالى صلح مى گويد، هیچ نوع تهدید و مشکل آفرینی سر‏راه روند صلح خواهی برای مردم افغانستان قابل قبول نيست.

در يک اعلامیه مطبوعاتی که از طرف دارلاانشای برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح امروز منتشر شده، آمده است،  باشنده گان کشور تا آخرین لحظه برای رسیدن به خواسته های مشروع و حقوق اساسی و شهروندی شان تلاش کرده و از هیچ نوع سعی و کوشش جهت دستیابی به صلح پایدار و عادلانه دریغ نخواهند کرد.

درخبرنامه آمده است، لویه جرگه مشورتی صلح در شرایطی برگزار می‎گردد که باشنده گان افغانستان از تداوم جنگ خسته و برای دستیابی به صلح پایدار و عادلانه خواهان اجماع ملی جهت تعریف چگونگی رسیدن به صلح پایدار و نظردهی پیرامون میکانیزم مذاکره با گروه طالبان هستند.

منبع افزوده است، لویه جرگه مشورتی صلح محلی برای جمع‏آوری نظریات و دیدگاه های علما، متنفذین و بزرگان قوم، نهاد های جامعه مدنی، جامعه رسانه‎ای، احزاب سیاسی، نماینده های مهاجرین، معلولین و سایر اقشار و اصناف آسیب پذیر جامعه، نماینده های انتخابی مردم از تمام ولایت ها، شهرها و ولسوالی های کشور اعم زنان و جوانان می باشد.
در خبرنامه آمد است، در شرایطی که صلح‏خواهی و صلح طلبی از اولویت های باشنده گان افغانستان است. نیاز است تا تمام جریان ها و طرف های دخیل در گفتگو ها و مذاکرات صلح با طالبان به خواسته ها و مطالبات شهروندان و قربانیان جنگ اهمیت داده و توجه جدی داشته باشند.

شوراى صلح مى گويد : " باشنده گان افغانستان چه در محافل ملی و بین المللی صدای حق طلبانه و دادخواهی های شان را پیرامون پایان جنگ و جلوگیری از افزایش خسارت جانی و مالی که سبب عقب مانی کشور عزیز ما گردیده است، بلند کرده اند. افزایش تلفات ملکی اعم از زنان، مردان و کودکان، تلفات جهت های درگیر، بیجاه شده های داخلی سبب نگرانی مردم افغانستان شده است. "

در خبرنامه آمده است، مردم افغانستان با درک تمام دشواری ها و چالش های که سر‎راه تأمین امنیت و صلح پروری در کشور وجود دارد تا هنوز خواهان آغاز گفتگو های بین الافعانی، ختم جنگ، و رفتن به سوی آینده صلح آمیز و بدور از خشونت هستند.

منبع مى گويد : " هیچ نوع تهدید و مشکل آفرینی سر‏راه روند صلح خواهی برای مردم افغانستان قابل قبول نبوده و باشنده گان  کشور ما تا آخرین لحظه برای رسیدن به خواسته های مشروع و حقوق اساسی و شهروندی شان تلاش کرده و از هیچ نوع سعی و کوشش جهت دستیابی به صلح پایدار و عادلانه دریغ نخواهند کرد. "

شوراى صلح گفته است، حاکمیت ملی از آن مردم افغانستان است و نباید در مسایل مهم ملی، حق نظر و مشوره‎دهی آنها سلب گردد. مردم افغانستان از هرگوشه و کنار کشور، حق دارند تا در مسایل مهم و حیاتی ملی نقش بسزایی داشته باشند و برای حفظ و حراست از قانون اساسی، یکپارچگی، وحدت ملی، ثبات و حفظ دستآورد های بیشتر از یک و نیم دهه، دادخواهی های شان را داشته باشند.
در خبرنامه آمده است : " ما به مثابه مردم افغانستان و طرف اصلی مذاکره با گروه طالبان از آنها می خواهیم تا با راه اندازی تبلیغات رسانه ای علیه این پروسه ملی و مردمی واقع نشده، بجای مخالفت با این روند ملی تلاش کنند تا بخشِ از راه حل برای تأمین امنیت، صلح پایدار و قطع جنگ در کشور باشند. ارایه نظریات، دیدگاه ها و خواسته های مردم در چنین جرگه تاریخی، همه شمول و سرنوشت ساز سبب می شود تا راه حل منطقی و عملی در تفاهم با جریان های دخیل در صلح افغانستان دریابيم. "

گفتنى است که طالبان مسلح روز گذشته اين جرگه را رد و از مردم خواسته بود، که از اشتراک ابا ورزند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر