زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقامات عالیرتبه افغانستان با نمايندگان سکتور خصوصی امریکا ديدار نمودند

مقامات عالیرتبه افغانستان با نمايندگان سکتور خصوصی امریکا ديدار نمودند

author avatar
13 Apr 2019 - 12:54
مقامات عالیرتبه افغانستان با نمايندگان سکتور خصوصی امریکا ديدار نمودند
author avatar
13 Apr 2019 - 12:54

کابل (پژواک، ٢٤ حمل ٩٨) : همايون قيومى سرپرست وزير ماليه و خليل احمد صديق رئيس بانک مرکزى افغانستان، با مقامات سکتور خصوصى امريکا ديدار نمودند.

در يک خبرنامه که از طرف سفارت افغانستان در واشنگتن منتشر شده، آمده است که محمد همایون قیومی سرپرست وزیر مالیه و خلیل احمد صدیق رئیس بانک مرکزی افغانستان، در نشستى که شام امشب توسط سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در مقر این سفارت در واشنگتن دی سی برگزار گردیده بود، با نمایندگان شرکت ها و سکتور خصوصی امریکا ملاقات نمودند.

منبع گفته است در این نشست که هیئت رهبری سفارت افغانستان هریک مدینه قاسمی مستشار وزیر مختار، فضل الرحمن فاضلیار مستشار سفارت، جاوید جویا اتشه تجارتی و سید ذبیح الله مهدى یار مستشار سفارت نیز حضور داشتند، راجع پیشرفت های اقتصادی- تجاری افغانستان و چگونگی ارایه خدمات بانکی در کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در خبرنامه آمده است که سرپرست وزیر مالیه کشور، ضمن تشریح برنامه ها و پروژه های کلان اقتصادی و تعهدات حکومت افغانستان مبنی بر خودکفایی، در مورد سکتور خصوصی و پروژه هایى که که دارای اولویت بوده و مساعد برای سرمایه گذاری خارجی در افغانستان اند، صحبت نمود.

متعاقباً خلیل صدیق رئیس بانک مرکزی افغانستان، در مورد سهولت های بانکی در افغانستان و نحوه داد و ستد بانک های افغانستان با سایر بانک های بین المللی، توضیحات همه جانبه ارائه نمود. وی اضافه نمود که صنعت بانکداری در افغانستان، با معیارهای جهانی اعیار شده و همه تلاش ها بر این است تا در مطابقت با نورم های بین المللی؛ خدمات و سهولت های بانکی را برای مشتریان داخلی و خارجی و به ویژه سرمایه گذاران بین المللی فراهم سازد.

در خبرنامه آمده است که نمایندگان سکتور خصوصی و برخی مسئولین شرکت های معتبر امریکایی به شمول مقام های وزارت تجارت امریکا که در این نشست حضور داشتند، ضمن طرح سوالات و تشریک دیدگاه های شان راجع به چشم انداز سرمایه گذاری در افغانستان، از پذیرايی سفارت افغانستان و ارائه معلومات توسط وزیر مالیه و رئیس بانک مرکزی افغانستان در راستای تشویق سرمایه گذاران، ابراز امتنان نمودند.

هردو جانب وعده سپردند تا به هدف پیگیری بیشتر مسایل تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان، برنامه ها و ملاقات های بعدی را در واشنگتن و کابل برنامه ریزی نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر