زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شهروندان گردیز از انسداد ریاست برق هشدار دادند

شهروندان گردیز از انسداد ریاست برق هشدار دادند

author avatar
14 Apr 2019 - 19:24
شهروندان گردیز از انسداد ریاست برق هشدار دادند
author avatar
14 Apr 2019 - 19:24

گردیز (پژواک، ۲۵ حمل ۹۸): باشندگان مرکز پکتیا انتقاد کردند که با گذشت حدود ده ماه، هنوز هم کار توزیع برق وارداتی آغاز نشده و اکنون کار آن متوقف است.

آنها به تاریخ ۲۵ حمل طی نشست خبری در پریس کلب پکتیا هوشدار دادند، اگرمطابق تعهد انجام شده درمرحله نخست، کار توزیع برق به ۱۳هزارخانواده به زودی آغازنشود، دروازه ریاست بريشنا را مسدود خواهند کرد.

محمد رحمن قادری عضو شورای ولایتی پکتیا گفت که دراین خصوص چندین بار یکجا با وکلای گذر ناحیه ها  و متنفذین قومی همرای اداره ولایتی و مسؤولین مرکزی بحث نموده اند، اما با وجود تعهد هنوز هم برق وارداتی از چند ماه بدینسو در سب استیشن باقی مانده است.

موصوف علاوه نمود: ((متاسفانه برخی حلقات در اداره ولایتی و مرکز که نمی خواهند تا در پکتیا یک کار انکشافی هم صورت نگیرد، در برابر این کار مانع واقع شده و کارهای آن به کلی متوقف اند، اگر زودتر کار توزیع برق آغاز نشود، وکیلان گذر و باشندگان گردیز ریاست بريشنا را مسدود خواهند نمود.))

اشتراک کنندگان نشست، به رسم اعتراض هلیکین ها را با خود آورده بودند و پافشاری داشتند که اداره مرکزی و ولایتی باید درتطبیق تعهدات و احکام رییس جمهور جدی باشند.

رحمت الله باشنده ناحیه سوم میگوید که کار توزیع شهرک های تجارتی و خریداری زمین از سوی صنعت کاران و تاجران، نیز به سبب عدم توزیع برق تاکنون انجام نشده است.

موصوف میگوید: ((از رییس جمهور نیز تقاضا داریم تا فرامین صادرشده اش را تعقیب نماید که مسؤولین ولایتی آن را تطبیق نماید و اگر توزیع برق صورت نگرفت، شهرک تجارتی بدون سرنوشت باقی مانده، مردم کارهای عمرانی را در آن آغاز کرده نمی توانند؛ زیرا برق وجود ندارد.))

جمعه گل افغان یکتن از فعالان مدنی میگوید که با تعهدات کاذب مسؤولین بی باورشده و تا زمانیکه روند توزیع برق تسدید نشود، ساکت بوده نمی توانند.

نامبرده علاوه نمود ولایت های که بعد از پکتیا، از انرژی برق مستفید شده، اکنون در بسا امور آن پیشرفت رونما شده  و به برخی مناطق آن برق نیز توزیع شده است.

نامبرده میگوید: ((بیش از یک ونیم میلیون نفوس پکتیا در تاریکی به سر میبرند، همین فرزندان راستین پکتیا هر روز متقبل قربانی میشوند، اما در کدام عرصه تعهد صورت گرفته با پکتیا عملی شده است؟))

اما محمدآصف نیازی رییس برق پکتیا میگوید که توزیع برق وارداتی پکتیا به سبب برخی مشکلات تخنیکی متوقف شده بود و تلاش صورت میگیرد که کار آن تا هفته آینده آغاز شود.

نیازی به پژواک گفت: ((برخی مشکلات در مرکز وجود داشت، طور اخص پول که از سوی آنها مصرف شده و بل های مصارف آن را تحویل نموده، بانک آسیایی پول متذکره را طور مکمل به کمپنی هندی نپرداخته است و از طرف دیگر فصل زمستان نیز سبب تاخیر دراین کار شد.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر