زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«برای تامین صلح در کشور افغان ها باید زیر یک چتر واحد هویتی گردهم آیند»

«برای تامین صلح در کشور افغان ها باید زیر یک چتر واحد هویتی گردهم آیند»

author avatar
16 Apr 2019 - 15:52
«برای تامین صلح در کشور افغان ها باید زیر یک چتر واحد هویتی گردهم آیند»
author avatar
16 Apr 2019 - 15:52

کابل(پژواک، ۲۷ حمل ۹۸): «شورای اجتماعی برای تحکیم صلح»، تداوم جنگ در کشور را به نفع هیچ افغان ندانسته، از تمامی طرف های درگیر می خواهد که برای دوری از جنگ و یافتن راه حل سیاسی، به میز مذاکره بنشینند.

تاج الدین نوری رئیس شورای اجتماعی برای تحکیم صلح، امروز در نشستی که به مناسبت حمایت از پروسه صلح بین الافغانی با اشتراک شماری از نمایندگان مردم در ولسی جرگه و نمایندگان برخی ادارات حکومتی در کابل بر گزار شده بود، گفت که در نبود صلح، هیچ پیشرفت و انکشافی در هیچ راستا صورت نمی گیرد.

موصوف افزود: «دین الهی و منطق بشری، طرفدار صلح بوده و بر تامین آن تاکید می نماید و هر نوع فعالیت در این عرصه از لحاظ دین اسلام، قابل قدر بوده و خداوند(ج) فعالان صلح واقعی را مستحق اجر و پاداش می داند.»

سوریا باور یک تن از اعضای این شورا گفت: «ما صلح افغانی می خواهیم، نه صلحی که توسط کشورهای خارجی برای یک مدت اندک بیاید و دوباره جنگ در کشور شعله ور شود.»

او خاطر نشان کرد که پس از خروج روس ها از کشور، افغانستان گواه رویدادهای بد بشری بود که تکرار آن وقایع، برای مردم دیگر پذیرفتنی نیست.

وی افزود: «ما هنوز به یک شهروند تبدیل نشده ایم، از حاکمیت قانون چیزی نمی دانیم و تا زمانی که تمام افغان ها زیر یک چتر واحد هویتی گردهم نیایيم، صلح در کشور تامین نمی شود.»

این شورا با نشر اعلامیه اى، از طرف های درگیر خواست که روی یک آتش بس همه جانبه توافق نمایند.

در اعلامیه خاطر نشان شده که شورای اجتماعی برای تحکیم صلح، از گفتگو و مذاکرات بین الافغانی به جدیت حمایت می نماید و از تمام جوانب ذیدخل می خواهد که در این راستا، افغانستان را یاری رسانند.

در اعلامیه، از تمام نهادهای مدنی، شورای عالی صلح و دولت افغانستان خواسته شده تا در جهت ختم عوامل اساسی جنگ در کشور، توجه بیشتر نموده و به این جنگ های تحمیلی و نیابتی نقطه پایان بگذارند.

در بخش دیگر اعلامیه آمده است که این شورا خواهان اجماع ملی با اشتراک علما، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، فعالان حقوق زن، جوانان و اقشار مختلف جامعه در رابطه به پروسه صلح می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر