زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ناامنی ها و محدودیت های کلتوری در ارزگان زندگی آوازخوانان محلی را متاثر نموده است

ناامنی ها و محدودیت های کلتوری در ارزگان زندگی آوازخوانان محلی را متاثر نموده است

author avatar
16 Apr 2019 - 17:53
ناامنی ها و محدودیت های کلتوری در ارزگان زندگی آوازخوانان محلی را متاثر نموده است
author avatar
16 Apr 2019 - 17:53

ترینکوت (پژواک، ۲۷ حمل ۹۸): آوازخوانان محلی ارزگان میگویند که ناامنی ها و محدودیت های کلتوری، سبب کمرنگ شدن فعالیت آنها شده است؛ از این جهت آنها آواز خوانده نمی توانند و در محافل نیز اشتراک کرده نمی توانند.

گرچه دراین ولایت، آوازخوانان انگشت شمار موجود بودند؛ اما به سبب مشکلات متذکره درحال حاضر، از آوازخوانی صرفنظر کرده و در کارهای دیگر مشغول شده اند.

محمد سلیم ارزگانی باشنده منطقه تالانی مربوط شهر ترینکوت که از پانزده سال بدینسو آهنگ می سراید علاوه کرد که محدودیت های کلتوری، طور اخص جنگ های سه سال اخیر، فعالیت آنها را کند نموده و با مشکلات زیاد مواجه اند.

موصوف به آژانس خبری پژواک گفت که اکنون، ساحه فعالیت آنها صرف به شهر ترینکوت منحصر شده و بیرون از شهر به ولسوالی ها رفته نمی تواند.

به قول ارزگانی، پیش از این به ولسوالی ها و مناطق دوردست می رفتند و در محافل اشتراک میورزیدند؛ اما اکنون به سبب گسترش ناامنی ها، این کار را کرده نمی توانند.

موصوف افزود: "درگذشته که به محافل شرینی خوری، عروسی و خوشی مردم دعوت می شدیم، در آن اشتراک می کردیم و اقتصاد خانواده نیز با آن خوب بود؛ اما اکنون مشکلات اقتصادی دامنگیر ما است."

نامبرده طی ۱۵سال گذشته، بیش از سه هزار آهنگ سروده و در ده ها محافل و برنامه های محلی اشتراک ورزیده است؛ اما اینکه اکنون به آن مناطق رفته نمی تواند، ناگزیر آوازخوانی را ترک میکند و به شغل دیگر مصروف خواهد شد.

ارزگانی بر مسئولین ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت انتقاد نمود که به مشکلات آنها توجه نمی کنند.

غلام جیلانی ویسا یکتن از آوازخوانان دیگر این ولایت، به سبب مشکلات ذکرشده، از شش ماه بدینسو در محافل و برنامه ها اشتراک نکرده است.

نامبرده که اکنون درشهر ترینکوت، موترسایکل زرنج را رانندگی میکند، به آژانس خبری پژواک گفت که پنج سال قبل آوازخوانی را شروع کرد، ولی با مخالفت شدید اعضای خانواده، اقارب و قریه دارانش مواجه شد.

موصوف افزود زمانیکه آوازخوانی را شروع کرد، خانواده اش او را ترک نمود و اقاربش نیز روابط با وی را قطع کرد.

جیلانی علاوه کرد زمانیکه درمحافل اشتراک میورزید، برخی اشتراک کنندگان وی را با سخنان اهانت آمیز صدا میکردند و اگر به فرمایش آنان آواز نمی سرود، برنامه اش را اخلال میکردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر