زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت انرژى و آب: شرکت هاى ساختمانى در سکتور انرژى سرمایه گذارى کنند

وزارت انرژى و آب: شرکت هاى ساختمانى در سکتور انرژى سرمایه گذارى کنند

author avatar
16 Apr 2019 - 13:45
وزارت انرژى و آب: شرکت هاى ساختمانى در سکتور انرژى سرمایه گذارى کنند
author avatar
16 Apr 2019 - 13:45

کابل (پژواک، ٢٧ حمل ٩٨): وزارت انرژى و آب، خواستار سرمايه گذارى شرکت هاى ساختمانى در بخش انرژى شد؛ اما اتحاديه شرکت ساختمانى مدعى است که تنها کسانى پروژه ها را به دست آورده مى توانند که «حمايت سياسى» داشته باشند.

انجنیر محمد گل خُلمی سرپرست وزارت انرژی و آب که در یازدهمین کنفرانس سالانه فرصت های تجارتی ساختمانی در افغانستان در کابل صحبت می کرد، گفت که پیشرفت کشور بدون پیشرفت سکتور خصوصی، نا ممکن است.

او افزود که به منظورهمکاری حکومت با سکتور خصوصی، در این وزارت بسترحقوقی ایجاد شده و سکتور خصوصی می تواند در بخش  تولید انرژی سرمایه گذاری کند.

وی گفت: «همین حالا سه پروژه تولید برق آبی و پروژه تولید دو هزار میگاوات برق سولری روی دست است و سکتور ساختمانی، می تواند دراین بخش سرمایه گذاری نماید.

خُلمی همچنان افزود که ظرفیت ۶۷ هزار میگاوات برق بادی درغرب کشور وجود دارد و سکتور ساختمانی، با کمی تغیير در کار خود می تواند در این سکتور نیز سرمایه گذاری کند؛ زیرا اکثریت کار پروژه های تولید برق را بخش ساختمانی تشکیل می دهد و این شرکت ها می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

وی گفت که در نشست امروز، جزييات در مورد پروژه ها با شرکت هاى ساختمانى شريک خواهد شد.

به گفته موصوف، وزارت انرژی و آب، اخیراً با بنیاد آغاخان تفاهمنامه اى را امضا نموده که به اساس آن، بنیاد یادشده در بدخشان برق را تولید و حکومت آن را خریداری می کند.

صبغت الله کریمی عضو بورد اتحادیه شرکت های ساختمانی در اين نشست گفت که برخی شرکت ها، علاقه مندی برای اخذ پروژه ها ساختمانی و ظرفیت لازم براى عملى کردن آن را دارند؛ اما اکثر پروژه ها به کسانی داده می شود که «حمایت سیاسی» دارند. او در مورد حمایت سیاسی جزییات نداد.

وی همچنان گفت: «حتی قراردادهاى برخى پروژه ها به شرکت هايى داده شده که ظرفیت تطبیق پروژه ها را نداشته اند؛ تا حدی اصلاحات به وجود آمده است؛ اما اصلاحات در اعطاى قراردادها بسنده نیست؛ چون سکتور خصوصی از وجود فساد نگران است و سبب دلسردی اين سکتور شده است.»

این درحالی است که به اساس یافته های آژانس خبری پژواک، login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر