زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ٤٥٩ جريب زمين در سمنگان باغ هاى احداث گرديد

در ٤٥٩ جريب زمين در سمنگان باغ هاى احداث گرديد

author avatar
17 Apr 2019 - 14:22
در ٤٥٩ جريب زمين در سمنگان باغ هاى احداث گرديد
author avatar
17 Apr 2019 - 14:22

ایبک (پژواک، ٢٨ حمل ٩٨):در ولايت سمنگان درمساحت ٤٥٩ جريب زمين باغ ها ايجاد شده و نيمى از سه عشاريه پنج ميليون افغانى هزينۀ آن را بانک جهانى و متباقى زمينداران پرداخت کرده است. 

اين مطلب را انجنیر محمد جعفر حسینی مسوول باغداری پروژه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت در سمنگان به آژانس خبرى پژواک بيان کرد.

وى گفت که باغ هاى يادشده در کمپاين بهارى که در ماه حوت ١٣٩٧ آغاز و ديروز پايان يافت، در مرکز و سه ولسوالى اين ولايت احداث شده است.

به اساس معلومات منبع، در ولسوالی فیروز نخچیر در ١٢٠جریب زمین باغ هاى انگور، در ولسوالی روی دوآب در ١١٦جریب زمین باغ هاى سیب و ٢٦ جریب زمین باغ هاى زردالو، در ولسوالی حضرت سلطان در ١٣٠ جريب زمين باغ هاى انگور و ٢٠ جریب زمین باغ هاى بادام و در ایبک مرکز سمنگان در ٤٠  جریب زمین باغ هاى بادام و هفت جریب زمین باغ هاى ناک احداث کرده اند.

به اساس معلومات رياست زراعت سمنگان، در چند سال اخير از طریق پروژه ملی  باغدارى و مالداری   در مرکز و ولسوالی های سمنگان در بيش از ده هزار و چهارصد جريب زمين  باغ های، بادام، انگور، زرد آلو، گیلاس، شفتالو و سیب  و در پنج هزار جریب زمین للمه باغ های پسته احداث گردیده  است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر