زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سانچارکی: بیش از ۲۵۰۰ نهاد رسانه یی در کشور غیرقانونی فعالیت دارند

سانچارکی: بیش از ۲۵۰۰ نهاد رسانه یی در کشور غیرقانونی فعالیت دارند

author avatar
17 Apr 2019 - 19:08
سانچارکی: بیش از ۲۵۰۰ نهاد رسانه یی در کشور غیرقانونی فعالیت دارند
author avatar
17 Apr 2019 - 19:08

کابل(پژواک، ۲۸ حمل ۹۸): وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید با آن که در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ نهاد رسانه یی در کشور غیرقانونی فعالیت دارند، اما حکومت با نادیده گرفتن تخطی های رسانه یی، از رسانه حمایت می کند.

سيد آقا فاضل سانچارکی معيین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز در مراسم گرامی داشت از از هشتمین سالگرد تاسیس روزنامه «راه مدنیت» در کابل گفت که در مدت ۱۸ حکومت به نحوی در حمایت از رسانه کشور قرار داشته و دارد.

موصوف افزود که ماده ۲۴ قانونی اساسی کشور و ماده دوم قانون رسانه های همگانی در حمایت از رسانه قرار دارد و حکومت زمنیه خوبی را برای رسانه خصوصی کشور فراهم ساخته است.

وی علاوه کرد: «حکومت در حمایت از رسانه ها بوده و زمینه خوبی برای اطلاع رسانی به رسانه ها فراهم شده است، همچنان حکومت پابند به مفاد این قوانین می باشد.»

او همچنان، عفو جرایم مالیاتی رسانه، عدم اعطای مالیات رسانه چاپی (روزنامه، ماهنامه، مجله و غیره)، تعدیل قانون رسانه های همگانی، توشیح قانون حق دسترسی به اطلاعات و غیره را از دستآورد های این وزارت خواند.

اما او انتقاد کرد که از حدود سه هزار نهاد رسانه یی، تنها ۴۵۰ رسانه برای تجدید جوازهای فعالیت خویش به این وزارت مراجعه نموده و بیش از ۲۵۰۰ رسانه به شکل غیرقانونی در کشور فعالیت دارند.

او در مورد سخنان وزارت مخابرات جهت بند کردن فیسبوک در کشور گفت: «کار رسانه ها ایجاد فضای همگرایی، وحدت و همدلی در کشور است، اما اکنون متاسفانه هزاران حساب فیسبوک جعلی در کشور فعالیت دارد که از سوی کشورهای همسایه حمایت می شوند؛ که هدف ایشان ایجاد رخنه های قومی، تعصبات مذهبی و تفرقه اندازی در کشور می باشد.»

صدیق الله توحیدی مسئول دادخواهی کمیته مصئونیت خبرنگاران در این نشست گفت با آن که در این روزها انتقادهای تُند نهادهای حامی خبرنگاران نشانه گرفته می شود، اما فعالیت گسترده امروزی رسانه ها در اثر تلاش های نهادهای حامی خبرنگاران به میان آمده است.

موصوف افزود که برای اولین بار بعد از سقوط طالبان مسوده قانون رسانه های همگانی و سایر نهادهای رسانه یی تصویب و در اداره موقت حامد کرزی توشیح شد.

او علاوه کرد که برای بهبود کار رسانه یی و خبرنگاران این قانون تا به حال شش بار تعدیل شده است و هر بار تلاش شده که سهولت های بیشتر برای خبرنگاران و رسانه ها فراهم شود.

وی گفت که نهادهای حامی خبرنگاران به خاطر به دست آوردن حقوق، امتیازات و بیمه صحی این قشر دادخواهی کرده و به خاطر انسجام بهتر امور نهادهای رسانه یی فدراسیونی را مشترک از تمامی نهاد شکل داده اند.

در عین حال، حمیرا قادری آگاه مسایل رسانه یی گفت که رسانه ها در حفظ عنعنات پسندیده و همگرایی در میان مردم تلاش های زیادی نموده اند، اما به کار بیشتر نیاز دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر