زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزد انتخابات: لویه جرگه مشورتی صلح یکی از کارزارهای انتخاباتی رئیس جمهور غنی است

نامزد انتخابات: لویه جرگه مشورتی صلح یکی از کارزارهای انتخاباتی رئیس جمهور غنی است

author avatar
17 Apr 2019 - 11:38
نامزد انتخابات: لویه جرگه مشورتی صلح یکی از کارزارهای انتخاباتی رئیس جمهور غنی است
author avatar
17 Apr 2019 - 11:38

کابل(پژواک، ۲۸ حمل ۹۸): یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری می گوید که هیچ کسی صلاحیت انحصار کردن پروسه های ملی را ندارد، اما رئیس جمهور غنی با برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، کارزار انتخاباتی خود را پیش می برد.

عنایت الله حفیظ نامزد احتمالی ریاست جمهوری ۱۳۹۸ خورشیدی، از ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک و از قوم هزاره می باشد، سند ماستری از بخش تجارت دارد و چندین سال مشاور وزارت ترانسپورت بوده است، با معاونت جنت خان فهیم، به حیث معاون اول و عبدالجمیل شیرانی به حیث معاون دوم وارد رقابت در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری با ۱۷ نامزد احتمالی دیگر شده است.

محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر، رحمت الله نبیل، زلمی رسول، نورالحق علومی، شیدا محمد ابدالی، احمد ولی مسعود، فرامرز تمنا، گلبدین حکمتیار، لطیف پدرام، حاجی محمد ابراهیم الکوزی، غلام فاروق نجرابی، محمد حکیم تورسن، سید نورالله جلیلی، محمد شهاب حکیمی، نور رحمان لیوال و عنایت الله حفیظ از جمله ۱۸ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۶ میزان ۱۳۹۸ می باشند.

حفیظ، در یک مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری پژواک، حکومت فعلی را در تامین صلح، امنیت، رشد اقتصادی و وحدت ملی؛ یک نظام ناکام عنوان کرده، گفت که رئیس جمهور غنی طرح های گرهگشاه یی برنجات کشور از فقر، مواد مخدر، ناامنی و اقتصادی داشت، اما در عملی کردن آن ناکام ماند.

موصوف، صلح را یک پروسه ملی و همه شمول دانسته، می گوید هر قدمی که به خاطر تامین صلح در کشور برداشته شود از آن حمایت می کند، اما هیچ نهاد و یا گروهی صلاحیت انحصار پروسه های ملی را ندارد.

وی با انتقاد از ساختار شکل گرفته کمیسیون برگزاری «لویه جرگه مشورتی صلح» خاطر نشان کرد که در انتخاب اعضای معرفی شده برای پیش­برد امور این جرگه؛ با نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، مشوره صورت نگرفته است.

او تاکید کرد که نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به شرطی در لویه جرگه مشورتی صلح اشتراک می کنند که عضویت شورای عالی مصالحه را داشته باشند، در غیر آن صورت از شرکت در لویه جرگه مشورتی صلح ابا می ورزند.

نقد بر حکومت

حفیظ گفت که رئیس جمهوری غنی در جریان کارزارهای انتخاباتی اش طرح های جالب و سازنده یی داشت، اما به دلیل ضعف رهبری در عملی کردن آن طرح ها عاجز ماند و کشور را به قهقرا بُرد.

موصوف، با بیان این که یک رئیس جمهور باید ۹۵ درصد مهارت رهبری و ۵ درصد مهارت های مدیریتی داشته باشد، افزود: «با تاسف که رئیس جمهور غنی برعکس عمل می کند، مهارت های رهبری در وجودش نیست، در کار وزیر، والی، قوماندان امنیه وغیره مداخله می کند و همه کارها را خودش مدیریت و کنترول می کند و بالای هیچ کس اعتماد کرده نمی تواند.»

وی، از رابطه برقرار کردن رئیس جمهور غنی با قوماندان امنیه، ولسوالان و سایر افراد پائین رتبه دولتی انتقاد کرده می گوید که این عملکرد غنی سبب بروز مشکلات در امور و کاهش صلاحیت مسئولان ولایات می شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر