زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیش از ۱۲۳هزار ملکیت در ۱۰ ناحیۀ شهر کابل سروی و ثبت شده است

بیش از ۱۲۳هزار ملکیت در ۱۰ ناحیۀ شهر کابل سروی و ثبت شده است

author avatar
18 Apr 2019 - 16:26
بیش از ۱۲۳هزار ملکیت در ۱۰ ناحیۀ شهر کابل سروی و ثبت شده است
author avatar
18 Apr 2019 - 16:26

کابل(پژواک، ۲۹ حمل ۹۸): شاروالی کابل، از ثبت و سروی بیش از ۱۲۳هزار ملکیت در ۱۰ ناحیه شهر کابل خبر داده می گوید که روند بررسی و ثبت ملکیت ها در این راستا، به شدت جریان دارد.

همچنان اداره عالی بررسی، درسال مالی ۱۳۹۷ تفتیش رعایت قوانین و مقررات را در ۴۹۲ مرجع شامل وزارت‌ها، ادارات مستقل و نماینده‌ گی‌ های سیاسی در خارج کشور، تصدی‌ها و موسسات و شاروالی‌ها در مرکز و ولایات، انجام داده است.

با این حال، «برنامه حسابدهی حکومت به ملت» در (۲۱ حمل) به اساس حکم رئيس جمهور آغاز و در پنجم ثور سال روان خاتمه مى يابد.

تا به حال وزارت های صنعت و تجارت، اقتصاد، مالیه، انرژی و آب، شهرسازی و اراضی، ترانسپورت، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، ارشاد، حج و اوقاف، معارف، تحصیلات عالی، امور سرحدات و قبایل، اطلاعات و فرهنگ، اداره ملی تدارکات، اداره ملی احصائیه و معلومات، اداره انکشاف زون پایتخت، اداره عالی بررسی، اداره انسجام کوچی ها و اداره ملی ستندرد (انسا)، اداره ترافیک، اکادمی علوم و اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا)، گزارش کارکردهای یک ساله و پلان های سال روان شان را با رسانه ها شریک ساخته اند.

شاروالی کابل

احمد ذکی سرفراز شاروال کابل، امروز (پنجشنبه) در هشتمین روز برنامه یادشده در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، گفت که روند ثبت ملکیت ها در ساحات پلانی و غیر پلانی به شدت جریان دارد و تا به حال بیش از ۱۲۳هزار ملکیت در ۱۰ ناحیه شهر کابل سروی و ثبت شده است.

وی همچنان، توزیع ۳۸ هزار کتابچه صفایی به املاک راجستر شده جدید در ۱۷ ناحیه شهر، تکمیل پلان های ستراتیژیک برای ۳ ناحیه شهر و ایجاد طرزالعمل محصول صفایی و میتودولوژی قیمت گذاری زمین و ساختمان؛ به عنوان دستاوردهای اداره اش در بخش اصلاحات و حکومتداری خوب، یاد کرد.

موصوف، سروی و ثبت ۱۶۱ هزار ملکیت در ۱۰ ناحیه، تهیه نقشه های ابتدایی وآدرس یابی در ۵ ناحیه، آغاز تطبیق فاز اول پروژه آدرس دهی در شهر کابل، توزیع ۴۲۶ هزار تعرفه صفایی به املاک سروی شده در ۲۲ ناحیه را از برنامه های شاروالی کابل در بخش اصلاحات و حکومتداری خوب خواند.

او علاوه کرد که این اداره، توانسته بیش از ۴ میلیارد افغانی در سال گذشته، عواید جمع آوری نماید و در نظر دارد تا در سال جاری ۴.۵ میلیارد افغانی عواید را جمع آوری نماید.

سرفراز گفت که تطبیق ۲۹ پروژه در بخش های قیرریزی سرک ها، بهسازی جاده ها، تأسیس پلهای عابر، پیاده روها و ساخت و پاک کاری کانال ها در سال گذشته تطبیق شده و این اداره توانسته ۹۲ درصد بودجه انکشافی اش را به مصرف برساند.

وی در ادامه گفت که سروی ودیزاین ۲۰۰ کیلومتر سرک، اسفالت و کانکریت ۱۲۷ کیلومتر سرک و کوچه در نواحی مختلف، سنگفرش ۱۸۶۰۰ متر مربع پیاده رو؛ ترمیم و داغگیری ۷۰ هزار مترمربع سرک ها و اعمار ۱۲ کیلومتر کانال اصلی و فرعی، از دستاوردهای شاروالی کابل در زمینه اعمار سرک و کانال می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر