زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٧ تفاهمنامه با نهادهای مختلف از سوی وزارت معارف به امضا رسید

١٧ تفاهمنامه با نهادهای مختلف از سوی وزارت معارف به امضا رسید

author avatar
18 Apr 2019 - 14:56
١٧ تفاهمنامه با نهادهای مختلف از سوی وزارت معارف به امضا رسید
author avatar
18 Apr 2019 - 14:56

کابل (پژواک، ۲۹ حمل ٩٨): وزارت معارف، به ارزش بيش از ١٥ ميليون دالر ١٧ تفاهمنامه همکاری را به هدف ارتقای ظرفیت و کیفیت آموزشی، با شماری از نهادهای داخلی و خارجی به امضا رساند.

دوکتور میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف، در مراسمى که به همين مناسبت در کابل برگزار شده بود، گفت که تفاهمنامه های یاد شده، در روشنایی تعهدات حکومت افغانستان در بخش توسعه معارف صورت می گیرد.

وى افزود که این تفاهمنامه ها شامل ایجاد صنوف محلی، کورس های کمپیوتر، سواد آموزی و کانکور و آگاهی دهی در بخش هایی از حفظ محیط زیست و صلح می باشند.

او علاوه کرد که ارزش تفاهمنامه های یادشده، به پانزده میلیون و ۴۰۰هزار دالر امریکایی می رسد که ۷۷۶۰۰ شاگرد به گونه مستقیم از آن ها بهره مند خواهند شد.

در همین حال، انوون مینن رئیس موسسه حمایت از کودکان که به نمایندگی از موسسات بین المللی همکار معارف کشور صحبت می کرد، بیان داشت که امضای ۱۷ تفاهمنامه همکاری در بخش معارف، بیانگر حمایت جامعه بین المللی از نظام معارف و کودکان افغانستان می باشد.

به گفتۀ موصوف، در معارف پیشرفت های زیاد صورت گرفته، ولی هنوز هم کارهای زیاد مانده است. همين اکنون ۳،۷ میلیون طفل از مکاتب محروم هستند که باید به مکاتب دسترسی پیدا کنند.

او افزود: "ضمن اينکه موسسات داخلی و خارجی با معارف همکار هستنند، ما با معارف همکاری داشتیم و این همکاری را ادامه میدهیم."

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر