زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک جوان افغان، ۲۴۰ هزار افغانی مصرف عروسی اش را به دارالایتام کمک کرد

یک جوان افغان، ۲۴۰ هزار افغانی مصرف عروسی اش را به دارالایتام کمک کرد

author avatar
18 Apr 2019 - 13:46
یک جوان افغان، ۲۴۰ هزار افغانی مصرف عروسی اش را به دارالایتام کمک کرد
author avatar
18 Apr 2019 - 13:46

کابل (پژواک، ۲۹ حمل ۹۸): یک جوان، به هدف دستگیری مستمندان و مبارزه در برابر فرهنگ های ناپسند و حاکم در کشور، مصارف محفل عروسی اش را با یک دارالایتام کمک کرد و از دیگران نیز خواست تا از مصارف بیجا جلوگیری کنند.

عطاالله ویسا جوان افغان، امروز در کابل ۲۴۰ هزار افغانی مصارف محفل عروسی اش را با «دارالایتام اسرا» کمک کرده، گفت که این کار را به منظور تشویق سایر جوانان و کمک به اطفال بی سرپرست انجام داده است.

موصوف افزود: «بدبختانه در کشور ما فرهنگ بسیار بد حاکم است و از همین رو، جوانان چندین سال نامزد می مانند تا پول عروسی را به دست بیاورند؛ من به خاطر کمک به اطفال یتیم کشور و مبارزه علیه فرهنگ غیر اسلامی و افغانی که در کشور ما حاکم است، از برگزاری مراسم عروسی دست کشیدم و پولش را به یتیمان کمک می کنم.»

او علاوه کرد که این پول برای ۳۵ یتیم که در دارالایتام اسرا حضور دارند و ده یتیم دیگر که از حوزه جنوب کشور به کابل منتقل می شوند، هزینه می شود.

وی از جوانان و تاجران کشور خواست تا از مصارف بی مورد و بیجا در محافل عروسی خودداری کنند و هزینۀ آن را برای آیندۀ بهتر اطفال یتیم کشور مصرف کنند.

ویسا که امروز پول یادشده را در تجمعی که در مقابل مسجد عیدگاه کابل برگزار شده بود، رسماً به رئیس دارالایتام یادشده سپرد و گفت: «بسیار خرسند است که توانسته با اولاد یتیم کمک کند.»

مجیب الرحمان لحاظ رئیس دارالایتام اسرا حین تسلیمی پول یادشده از ویسا از ابتکارش قدردانی کرد و از جوانان و تاجران کشور خواست تا از مصارف بی مورد جلوگیری کرده با اولاد یتیم کشور کمک کنند.

به گفته موصوف، در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار طفل یتیم در کشور وجود دارند که نیاز به کمک دارند.

او افزود که با این پول، مصارف حدود دو ماهۀ این دارالایتام را تکافو می کند.

عبدالرشید ایوبی مشاور رئیس جمهور در امور جوانان که در این تجمع حضور داشت، اقدام ویسا (جوان افغان) را یک کار شایسته و متفاوت خوانده از دیگران نیز خواست تا از مصارف بیجا جلوگیری کرده و علیه این فرهنگ حاکم در کشور مبارزه نمایند.

او گفت که ویسا تهداب کاری را گذاشت که تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است و حالا باید افغان ها از آن، بیاموزند و برای اولاد یتیم کشور کمک کنند.

سبحان الله یک تن از کودکانی که در پرورشگاه اسرا به سر می برد نیز از این اقدام ویسا قدردانی کرد و گفت که این پول؛ برای آموزش، پرورش و تهیه غذا به آن ها مصرف خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر