زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“شفاخانه جناح” در غرب کابل با هزینه ۲۴ میلیون دالر افتتاح شد

“شفاخانه جناح” در غرب کابل با هزینه ۲۴ میلیون دالر افتتاح شد

author avatar
20 Apr 2019 - 18:07
“شفاخانه جناح” در غرب کابل با هزینه ۲۴ میلیون دالر افتتاح شد
author avatar
20 Apr 2019 - 18:07

کابل (پژواک، ۳۱ حمل ۹۸): وزارت صحت عامه می گوید که شفاخانۀ دوصد بستر "محمدعلی جناح" در غرب کابل، با عرضۀ خدمات صحی تخصصی و فوق تخصصی می تواند واقعات عاجل را تحت پوشش قرار دهد.

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، در مراسم افتتاح شفاخانه دوصد بستر محمد علی جناح گفت که این شفاخانه، به ارزش ۲۴ میلیون دالر امریکایی از سوی کشور پاکستان در غرب کابل ساخته شده است که خدمات صحی تخصصی و فوق تخصصی در بخش های داخله عمومی، ارتوپیدی و جراحی را عرضه می کند و وزارت صحت عامه می کوشد تا بخش پیوند گرده و تداوی امراض سرطانی را نیز به زودی در این شفاخانه فعال کند.

وی ضمن تشکر از دولت پاکستان، ساخت و افتتاح این شفاخانه را از سوی پاکستان، آغاز فصل نو برای بهبود روابط دولت افغانستان و پاکستان خوانده افزود که این شفاخانه، تنها برای مردم کابل ساخته نشده، بلکه برای مردم ولایت های همجوار کابل نیز می باشد.

موصوف با بیان اینکه وزارت صحت عامه، از تمام چالش ها و وابستگی مردم به کشورهای بیرونی آگاه بوده، خاطر نشان کرد که این وزارت تلاش می کند تا هیچ فرصتى را برای ارائه خدمات بهتر به مردم کشور، از دست ندهد و با توجه به چالش هاى زیادی که وجود دارد، رسیدگی به این چالش ها نیاز به زمان بیشتر دارد.

وزیر صحت عامه علاوه کرد که شفاخانه نائب امان الله خان در ولایت لوگر، به هزینه ۱۶ میلیون دالر که از سوی کشور پاکستان پرداخت می گردد، نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

علی محمد خان وزیر در امور پارلمانی پاکستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم افتتاح شفاخانه محمدعلی جناح در کابل گفت که افزون بر شفاخانه دوصد بستر محمد علی جناح و صد بستر نائب امان الله خان در لوگر، کار اعمار شفاخانه امراض کلیوی در ولایت جلال آباد و ۱۴ واحد سیار صحی نیز به زودی در افغانستان عملی خواهد شد.

موصوف افزود که عمران خان نخست وزیر پاکستان، از بهبودی روابط میان افغانستان و پاکستان اطمینان داده و آرزوی افغانستان با ثبات، امن و مرفه را دارد.

وزیر پارلمانی پاکستان علاوه کرد که نخست وزیر پاکستان، فرمان داده است که سه میلیارد روپیه پاکستانی، از سوی وی به سکتور صحت افغانستان اختصاص یابد و حکومت پاکستان متعهد به پرداخت این کمک ها است.

وی گفت که افتتاح این شفاخانه، به معنی پایان همکاری ها نه، بلکه به عنوان آغاز همکاری ها میان افغانستان و پاکستان است، که کشور پاکستان متعهد است تا به زودی یک شفاخانه معیاری تداوی سرطان را نیز  احداث کند.

موصوف ضمن تشکر از وزیر صحت عامه، خاطر نشان کرد که حکومت پاکستان، علاقه مند همکاری در سکتور صحت و دیگر بخش ها با حکومت افغانستان می باشد.

غلام حسین ناصری عضو دور شانزدهم ولسی جرگه، به نمایندگی از مردم غرب کابل، افتتاح شفاخانه محمد علی جناح را یک گام مهم و مثبت عنوان کرده، گفت که مردم این هدیۀ حکومت پاکستان را به دیده قدر می نگرند.

وی علاوه کرد که مردم از وزارت صحت عامه می خواهند که در کدرهای این شفاخانه، ترکیب مشارکت ملی را مطابق به قانون اساسی به صورت جدی در نظر گیرد، تا تمام مردم به خصوص مردم غرب کابل، از مزایای آن مستفید شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر