زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مظاهره کنندگان خواستار توقف عملیات “الفتح” و “خالد” شدند

مظاهره کنندگان خواستار توقف عملیات “الفتح” و “خالد” شدند

author avatar
20 Apr 2019 - 17:01
مظاهره کنندگان خواستار توقف عملیات “الفتح” و “خالد” شدند
author avatar
20 Apr 2019 - 17:01

جلال آباد (پژواک، ۳۱حمل ۹۸): اعضای حرکت مردمی صلح، در شهر جلال آباد مرکز ننگرهار، علیه عملیات الفتح طالبان و خالد حکومت، مظاهره کردند و این عملیات را برای مردم خطرناک عنوان نمودند.

آنها ازطرفین خواستار توقف عملیات شدند و همچنان برای آغاز مذاکرات صلح، بر آتش بس تاکید ورزیدند.

برخی اعضای حرکت مردمی صلح ننگرهار، به تاریخ ۳۱حمل، از چوک مخابرات شهرجلال آباد الی پشتونستان وات راهپیمایی کردند.

آنان درجریان مظاهره؛ شعارهای عملیات الفتح و خالد را تقبیح میکنیم، به تلفات و جراحات افراد ملکی توقف داده شود و خواستار آتش بس استیم، را سر دادند.

عطاالله یکتن از اشتراک کنندگان مظاهره، به آژانس خبری پژواک گفت که درعملیات الفتح طالبان و خالد حکومت، افراد ملکی کشته و مجروح میشوند؛ فلهذا خواستار توقف آن شدند.

 نامبرده همچنان از طالبان خواست که از نشست های قطر و مسکو انصراف ورزند و درکشور شان همراۀ حکومت، مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند.

داکترمعروف یکتن از مظاهره کنندگان گفت که جنگ ها و عملیات، کشور را بیشتر به ویرانه مبدل می سازد و از کاروان پیشرفت عقب می ماند که در آن صورت مردم متضرر میشوند.

نامبرده افزود: "در روزهای آینده که لویه جرگه مشورتی دایر میشود، باید طرحى برای منافع ملت  ارائه شود که طی آن طالبان و حکومت، به گلیم صلح گرد هم جمع شوند."

مظاهره کنندگان در پایان راهپیمایی، قطعنامه اى را نیز پخش نمودند که در آن، توقف عملیات خالد و الفتح، آتش بس و آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی تقاضا شده بود و همچنان  تلفات و جراحات افراد ملکی نیز تقبیح شده بود.

 قابل ذکر است که حکومت افغانستان، با آغاز سال جدید روان، عملیات موسوم به خالد را علیه مخالفین مسلح راه اندازی نمود که چند روز پیش آن، مخالفین مسلح نیز عملیات موسوم به الفتح را اعلان نمودند.

طرفین درحالی علیه یکدیگرعملیات را اعلان نمودند که در این اواخر، تلاش ها به منظور صلح میان طرفین تسریع شده است.

قابل ذکر است که حرکت مردمی صلح، از راه اندازی همچو مظاهرات در ده ولایت خبر داده اند که پیش از این، راهپیمایی نخست در ولایت خوست راه اندازی شده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر