زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“وزارت امور داخله ۳.۳ میلیارد افغانی قرض ما را تادیه نمی کند”

“وزارت امور داخله ۳.۳ میلیارد افغانی قرض ما را تادیه نمی کند”

author avatar
20 Apr 2019 - 18:29
“وزارت امور داخله ۳.۳ میلیارد افغانی قرض ما را تادیه نمی کند”
author avatar
20 Apr 2019 - 18:29

کابل (پژواک، ۳۱حمل ۹۸): برخی شرکت های قراردادی با وزارت امور داخله، مدعی اند که به هزینه ۳.۳ میلیارد افغانی، مواد اعاشه را به این وزارت اکمال نموده، ولی پول آن را نپرداخته است.

بازمحمد غیرت رِئیس شرکت البدرکمپلکس، به نمایندگی از این شرکت ها گفت که آنها از برج هشتم سال ۱۳۹۵ تا ماه  سوم سال ۱۳۹۷، به ارزش ۱.۸ میلیون افغانی، به وزارت امور داخله مواد اعاشوی را اکمال نموده، ولی پولش را تادیه نکرده است.

وی علاوه کرد که از ربع اول سال ۱۳۹۷ تاکنون، وزارت امور داخله آنها را مجبور نموده تا به هزینه ۱.۵ میلیارد افغانی مواد اعاشوی را اکمال نمایند؛ زیرا اذعان میکند که قراردادها تاکنون به پایان نرسیده اند.

نامبرده افزود که درقانون و شرطنامه تدارکات درج است که طرفین باید مطابق قرارداد عمل کنند، قراردادی مواد اعاشه را به وقت معین اکمال میکند و اداره، پول آن را به وقت مقرره می پردازد.

به قول موصوف، با وجودیکه اداره تدارکات ملی و  ویس برمک وزیر آن وقت وزارت امور داخله،  موضوع را  به بخش مربوطه وزارت مالیه ارجاع کرد تا پول آنها تادیه شود، ولی مسئولین وزارت  تاکنون درمورد اجراآت نکرده اند.

نامبرده گفت که آنها دراین خصوص، به لوی څارنوالی نیز مراجعه نموده، ولی اداره مذکور در پاسخ اذعان کرده که این موضوع جزایی نه، بلکه حقوقی است،  وزارت و قراردادیان باید این موضوع را میان هم حل کنند.

وی افزود: "اگر پول مربوط ما باشد، باید برای ما تادیه شود و اگر جعل کرده باشیم، به لوی څارنوالی معرفی کنند."

وی گفت: "درمجموع وزارت امور داخله از بابت اکمال مواد اعاشوی، از ۳۵ شرکت قراردادی ۳.۳ میلیارد افغانی مقروض است، اگر قرض ما را تادیه نکند، در این صورت در خلال یک ماه آینده، مواد اعاشوی را بر وزارت قطع خواهیم کرد."

آنها همچنان هشدار دادند که اگر وزارت پول آنها را پرداخت نکند، سرمایه شان را از کشور خارج خواهند کرد.

اما سخنگوی وزارت امور داخله با درنظرداشت ادعاى شرکت های متذکره، به پژواک گفت که کار قراردادیان از گذشته مشکلات داشت؛ اما این مشکلات باید مجزا شود، دیده شود که کدام شرکت کار درست و کدام نادرست  انجام داده است.

نامبرده افزود که وزارت امور داخله، این موضوع را جدی پیگیری میکند.​

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر