زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارمندان معترض: گمرک هرات نباید به اسلام قلعه انتقال یابد

کارمندان معترض: گمرک هرات نباید به اسلام قلعه انتقال یابد

author avatar
20 Apr 2019 - 16:29
کارمندان معترض: گمرک هرات نباید به اسلام قلعه انتقال یابد
author avatar
20 Apr 2019 - 16:29

هرات(پژواک،۳۱ حمل ۹۸): شماری از کارمندان گمرک هرات، در اعتراض به انتقال گمرک به بندر اسلام قلعه دست به تظاهرات زده، هشدار دادند که هرگاه خواسته های شان پذیرفته نشود، شاهراه ها را به روی ترافیک می بندند.

صدها کارگر معترض، امروز در مقابل دروازۀ گمرک شهر هرات دست به تظاهرات زده و هشدار داده اند که اگر طرح انتقال گمرک شهر هرات به بندر اسلام قلعه این ولایت عملی گردد، شاهراه‌ ها را به روی ترافیک خواهند بست.

این شمار کارگران، با انتقاد از بی توجهی حکومت به وضعیت کارگران، می گویند به جای آن که رییس جمهور اشتغال زایی کند و شرایط بهتر کاری را فراهم سازد، کسانی که دست شان در کار است آن ها را نیز بیکار می کند.

آنان همچنان گفته اند که هم اکنون هزاران کارگر به خاطر به دست آوردن صد تا دوصد افغانی، در گمرک هرات کار می کنند و با انتقال این گمرک به اسلام قلعه ولسوالی کهسان، همۀ آنان بیکار خواهند شد.

غلام سرور یک تن از کارگران معترض به پژواک گفت: «اگر اشرف غنی و عبدالله عبدالله می خواهند که قیام ۲۴ حوت یکبار دیگر تکرار شود، گمرک را به اسلام قلعه انتقال دهند.»

سید محمد یکی دیگر از کارگران معترض گفت: «به جای آن که به مردم کمک شود، گرفتن نان از زیر بغل شان کار خوب نیست، با این کار حدود ۲۰ هزار نفر بی سرپناه می شوند.»

عبدالرازق یکی از کارگران گمرک شهر هرات گفت: «با بیکار شدن، این کارگران، فردا دست به کشتن مردم  و سرقت میزنند و یا به خاطر پیدا کردن یک لقمه نان با مخالفین مسلح یکجا می شوند.»

کامران علی زایی رئیس شورای ولایتی هرات، با طرح انتقال گمرک شهر هرات به بندر اسلام قلعه مخالفت نموده و گفت که دولت پیش از انتقال گمرک شهر هرات به اسلام قلعه، باید شرایط کاری را برای اين تعداد کارگران فراهم سازد.

وی افزود: «دولت باید به این فکر باشد که با این اقدام هزاران تن بیکار می شوند و باید زمینه کار برای آن ها فراهم شود، پس تکلیف این مردم چه می شود، روزانه چهار تا پنج هزار نفر در این جا کار می کنند و از همین جا لقمه نانی برای خود پیدا می کنند و زنده گی خود را پیش می برند.»

هرچند رییس گمرک هرات نخواست پیرامون این موضوع با رسانه ها صحبت کند؛ اما مجیب الرحمان فیضی معاون سخنگوی والی هرات، هدف از انتقال گمرک شهر هرات به اسلام قلعه را جلوگیری از فرار عواید و تردد وسایط به داخل شهر هرات می داند.

وی افزود: «قرار است در چند ماه آینده، گمرک هرات به ولسوالی کهسان در بندر اسلام قلعه انتقال کند و هرگاه انتقال کرد، کارگرهايی که اکنون در گدام ها کار می کنند، می توانند به اسلام قلعه کار خود را ادامه دهند و هیچ مشکل و ممانعتی وجود ندارد.»

او گفت که این خواست خود شهروندان است که به خاطر جلوگیری از ازدحام بیش از حد، گمرک شهر هرات به بندر اسلام قلعه انتقال یابد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر