زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آمر اداره آستراس آقینه فاریاب متهم به فساد و زورگویی شد

آمر اداره آستراس آقینه فاریاب متهم به فساد و زورگویی شد

author avatar
21 Apr 2019 - 15:03
آمر اداره آستراس آقینه فاریاب متهم به فساد و زورگویی شد
author avatar
21 Apr 2019 - 15:03

میمنه(پژواک، اول ثور ۹۸): شماری از کارمندان اداره آستراس بندر آقینه ولایت فاریاب، آمر این اداره را متهم به فساد و زورگویی نموده، مدعی اند که به طور میانگین، ماهانه حدود چهار میلیون افغانی عواید این بندر، به جیب این شخص می رود.

سمیع الله کارمند اداره آستراس بندر آقینه که با شماری دیگر از مامورین، غرض شکایت به مقام ولایت آمده است، به آژانس پژواک گفت که حبیب الله از هفده سال به این سو که به حیث آمر اداره آستراس بندر آقنه ایفای وظیفه می کند، پول های زیادی را حیف و میل کرده است.

موصوف افزود، با آن که تا به حال چندین مکتوب سبکدوشی و بازداشت حبیب الله آمر اداره آستراس بندر تجارتی آقینه به ارگان های عدلی و قضایی مواصلت ورزیده است؛ اما هیچ نهادی قادر به گرفتاری این شخص نشده است.

او علاوه کرد که آمر اداره آستراس بندر تجارتی آقینه، به خاطر خریداری ۵۰۰ جریب زمین، ۱۳ میلیون افغانی و ۳۹۲ هزار دالر امریکایی را از اداره آستراس بندر حیرتان که اداره مافوقش می باشد، بیرون و حیف و میل کرده است.

وی خاطر نشان کرد که حبیب الله، هیچ برنامه اى جهت ارتقای آستراس ندارد و بدون آن که مسئولین ذیصلاح را در جریان بگذارد، در یک ماه سه هفته در ترکمنستان می باشد و زمانی هم که به وظیفه برگردد، کارمندان را توهین، تحقیر، لت و کوب و گاهاً از کار برکنار می کند.

سمیع الله گفت که به طور میانگین، عواید یک ماهه اداره آستراس در بندرآقینه، به چهار میلیون افغانی می رسد؛ اما تمامی این پول ها به جیب حبیب الله آمر اداره می ریزد.

به گفته او، اداره آستراس دو سال قبل از بدنه وزارت تجارت جدا و به وزارت مالیه ملحق شده است؛ اما برای بهبود وضعیت تا به حال هیچ کاری نکرده است، که با این رویکرد ۱۰۶ کارمند رسمی و حدود ۲۰۰ کارگر تحت فشار روحی و فزیکی آمر اداره قرار دارند.

موصوف هشدار داد که اگر حکومت در این راستا بی پروایی اختیار کند، جلو حیف و میل، استفاده جویی و زورگویی حبیب الله آمر اداره آستراس بندر آقینه را نگیرد و او را به ارگان های عدلی و قضایی نسپارد، اداره آستراس از هم می پاشد.

محمد نسیم یکی دیگر از کارمندان آستراس گفت: «ما همه کارمندان اداره آستراس بندر آقنه، از برخورد نادرست، توهین و تحقیر، حیف و میل حبیب الله به ستوه ایم و هیچ مرجعی نیست که به داد ما برسد.»

به گفته او، بیش از ده مکتوب از مراجع مختلف غرض مواخذه و سبکدوشی حبیب الله آمر اداره مواصلت ورزیده؛ اما همه ارگان های مسئول سکوت اختیار کرده، اجراآت نمی کنند.

خانم دُرتاج خالقی ولسوال خانچارباغ تائید می کند که شکایت های زیادی از آمر اداره آستراس آقنه وجود دارد.

به گفته وی، حبیب الله آمر اداره آستراس آقنه، افزون بر اینکه متهم به فساد می باشد، گزارش هايی نیز نقل می گردد که این شخص همه روزه با معاون و کارمندان زیردستش، بر سر تقسیم عواید مشاجره لفظی و درگیری فزیکی دارند و حتی گاهاً دست به سلاح می برند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر