زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به شکايت هاى نامزدان معترض کوچى¬ها رسيدگى لازم نشده است

به شکايت هاى نامزدان معترض کوچى¬ها رسيدگى لازم نشده است

author avatar
21 Apr 2019 - 16:36
به شکايت هاى نامزدان معترض کوچى¬ها رسيدگى لازم نشده است
author avatar
21 Apr 2019 - 16:36

کابل (پژواک، اول ثور ٩٨): لوى څارنوالى، شکايات انتخاباتى نامزدان معترض کوچى­ها را به کميسيون شکايات انتخاباتى راجع نموده؛ اما هنوز سرنوشت آن در حالى مشخص نيست که هفتۀ جارى، نتايج نهايى اين حوزه اعلام مى­شود.  

نامزدان معترض کوچى­ها در ٢٧ دلو سال گذشته، به لوى څارنوالى عارض شده و مدعى اند که انتخابات ولسى جرگه، با تقلب ها از سوى برخى نامزدان و کميسيون هاى انتخاباتى همراه بوده است.

نامزدان يادشده نوشته اند که کمیسیون مستقل انتخابات، در زمان ثبت نام گفته بود که کوچى ها مى توانند در هر محلى که در زمان انتخابات زيست داشته باشند، راى دهند؛ اما ١٧ روز پيش از انتخابات گفتند در محلى راى دهند که ثبت نام کرده اند.

نشر نکردن ليست محلات رایدهی کوچی­ها، پُر کردن صندوق هاى راى از آراى تقلبى در ناحيه ٢١ شهر کابل، تهديد و اخراج ناظرين کوچى­ها از مراکز راى­دهى در اين ناحيه، پُر کردن و انتقال صندوق رای به شهرک میرویس، مسدود نگهداشتن برخى مراکز کوچى­ها در روز انتخابات در کندهار و ندادن اجازۀ استعمال راى به کوچى­ها در برخى مراکز اين ولايت به بهانۀ اينکه ليست راى دهنده گان کوچى­ها موجود نيست، از مواردى است که با جزييات درج عريضه شده است.

آنها مى گويند که در حوزه کوچی­ها هیچ رای بدون بایومتریک استعمال نشده؛ اما کميسيون گفته است که برخى آرا‌ى بدون بايومتريک وجود داشته است.

آنان مدعى اند که کميسيون، اين کاررا به هدف کامیاب نمودن نامزدان مشخص نموده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر