زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: خانواده هاى قربانيان حادثۀ ديروز کمک عاجل و سربازان فداکار تقدير شوند

غنى: خانواده هاى قربانيان حادثۀ ديروز کمک عاجل و سربازان فداکار تقدير شوند

author avatar
21 Apr 2019 - 16:04
غنى: خانواده هاى قربانيان حادثۀ ديروز کمک عاجل و سربازان فداکار تقدير شوند
author avatar
21 Apr 2019 - 16:04

کابل(پژواک،اول ثور۹۸): رئیس جمهور غنی، ضمن ديدار از وزارت مخابرات که روز گذشته هدف حمله مهاجمان مسلح قرارگرفت، هدايت داد که به خانواده هاى قربانيان و زخميان اين حادثه، کمک عاجل  گردد و سربازان فداکار در اين رويداد مورد تقدير قرار گيرند.

پنج فرد مهاجم روز گذشته بر پوسته خانه مربوط وزارت مخابرات حمله نمودند که  پس ازدرگیری پنج ساعته بانیروهای امنیتی ازپا درآمدند و در نتیجه آن، به شمول مهاجمان ، ١٥ تن کشته شده و٦ تن دیگر زخمی گرديدند.

در خبرنامه مطبوعاتی ریاست جمهوری که به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور، ظهر امروز از محل رویداد حمله گروهی روز گذشته بالای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و زیان های وارده به آن، دیدن کرد.

هنگام بازدید رئیس جمهور غنی از محل رویداد، مسئولین امنیتی در مورد جلوگیری از تلفات ملکی، عملیات و اقدام به موقع بخاطر سرکوب تروریستان به رئیس جمهور معلومات دادند.

خبرنامه افزوده است که غنی، یکبار دیگر به خانواده های قربانیان، مسئولین و منسوبین وزارت های مخابرات و  امور داخله و ریاست محافظت و امنیت رجال برجسته، بخاطر شهادت اعضای خانواده ها و همکاران شان، ابراز تسلیت کرد.

رئیس جمهور، از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی به خاطر جلوگیری از تلفات بیشتر، نجات مامورین ملکی و دفع و طرد تروریستان ستایش کرد و به مسئولین مربوطه به منظور کمک های عاجل به خانواده های شهدا و مجروحین هدایت داد.

 درادامۀ خبرنامه گفته شده است که محمد اشرف غنی، اقدام نیروهای امنیتی و دفاعی را در مهار حادثه تروریستی روزگذشته و تخلیه وزارت های مخابرات و اطلاعات و فرهنگ، بی سابقه خواند و به مسئولین دستور داد تا سربازانی را که در مهار حمله تروریستی متذکره، از خود شجاعت و فداکاری نشان داده اند، مورد تقدیر قرار دهند.

موصوف با اشاره به قوماندۀ واحد و هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت: "روز گذشته ما و تمام ملت شاهد بودیم که نیروهای دلیر ما به اساس پلان واضح و ترتیبات مدبرانه، از تلفات بیشتر هموطنان و خسارات اماکن دولتی جلوگیری نموده، مانع داخل شدن تروریستان گردیدند و آنان را به سزای اعمال شان رساندند."

رئیس جمهور کشور افزود که  ملت و دولت به تکرار گفته اند که برای دوام جنگ، هیچ دلیل شرعی و دلیل واضح فکری وجود ندارد، این جنگ تحمیلی بالای مردم افغانستان است، مگر آنانی که به‌جای راه حل صلح‌آمیز، هنوز هم بر تداوم جنگ تاکید می ورزند، ملامت هستند.

وی، حملۀ تروریستی بالای افراد ملکی و ادارات عامه را نشانۀ زبونی دشمن خواند و گفت: "تروریستان که جرئت مقابله با نیروهای امنیتی و دفاعی را ندارند، بالای افراد ملکی و تاسیسات عامه حملات انجام میدهند و با این عملکرد شان، خانواده های زیادی در گلیم غم نشسته اند."

رئیس جمهور درادامه افزود: "جنگ به نفع کی است؟ دربدری، آواره‌گی و نبود نظام را تجربه کردید، دیگر چه می خواهید؟ افغان ها خواهان نظام و حامی آن هستند و صدای رسای آنان را در لویه جرگه مشورتی، همه خواهند شنید."

رئیس جمهور کشور، در اخیر سخنانش  اظهاراميد وارى کرد که افغانها به زودی ممکنه شاهد امنیت، صلح و ثبات در کشور باشند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر