زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مکاتب افغان- ترک در هرات به وزارت معارف واگذار شد

مکاتب افغان- ترک در هرات به وزارت معارف واگذار شد

author avatar
21 Apr 2019 - 17:11
مکاتب افغان- ترک در هرات به وزارت معارف واگذار شد
author avatar
21 Apr 2019 - 17:11

هرات (پژواک، اول ثور ۹۸): در پی جنجال ها  برسر مدیریت مکاتب افغان – ترک، سرانجام امروز طى مراسمى مدیریت مکاتب افغان-ترک در هرات، رسماً از سوی معین وزارت معارف ترکیه، به وزارت معارف افغانستان واگذار شد.

رها دنه مچ معین وزارت معارف جمهوری ترکیه، امروز حین انتقال مدیریت مکاتب افغان-ترک به دولت افغانستان گفت که  انتقال مکاتب افغان- ترک، روابط میان ترکیه و افغانستان را مستحکم تر می کند.

وی افزود که در تمام مکاتب افغان-ترک، بازسازی و نوسازی صورت خواهد گرفت و بهترین آموزگاران کار کشتۀ ترکی، در این مکاتب به آموزش و پرورش کودکان افغان خواهند پرداخت.

معین وزارت معارف ترکیه گفت که درحال حاضر ۳هزار دانش آموز افغان، درمکاتب افغان – ترک در افغانستان شامل اند و آنان تلاش می کنند که تا چند سال آینده، شمار دانش آموزان مکاتب افغان ترک در افغانستان را به ۱۸ هزار تن برسانند.

میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف کشور که دراين مراسم حضورداشت، گفت که بر اساس تفاهمنامه میان وزارت هاى معارف افغانستان و ترکیه، قرار است تمام مکاتب افغان-ترک، مجهز با تمام امکانات باشد و ۲۰ درصد شاگردان نیز رایگان  تدريس خواهند شد.

وی افزود که بر اساس این تفاهم، قرار است تا چند سال آینده، شمار مکاتب افغان-ترک درافغانستان، از ۱۲ مکتب در حال حاضر به ۲۸ مکتب در سراسر کشور افزایش یابد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر