زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“به خاطر بی غوری و فساد کار اعمار سرک دوم کابل- جلال آباد به تاخیر افتاده است”

“به خاطر بی غوری و فساد کار اعمار سرک دوم کابل- جلال آباد به تاخیر افتاده است”

author avatar
22 Apr 2019 - 14:46
“به خاطر بی غوری و فساد کار اعمار سرک دوم کابل- جلال آباد به تاخیر افتاده است”
author avatar
22 Apr 2019 - 14:46

 

جلال آباد (پژواک، ۲ ثور ۹۸): مسئولین ولایتی ننگرهار میگویند که به سبب فساد و بی غوری، کار اعمار مسیر دوم جاده کابل- جلال آباد، با تاخیر مواجه شده است.

مقامات این ولایت طی یک اقدام تازه، فیصله نموده اند که قراردادیان خرد و بزرگ شرکت ساختمانی، حسابات شان را تصفیه  و کار باقیمانده اعمار سرک را شدت بخشند.

به اساس معلومات؛ وزارت فواید عامه، کار اعمار ۱۰۵ کیلومتر مسیر دوم شاهراه جلال آباد- کابل را به هزینه ۱۰۰ میلیون دالر، با یک شرکت چینایی عقد نموده بود که شرکت متذکره، بخش های این جاده را به شرکت های دیگر قرارداد نمود.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، به تاریخ ۲ ثور، به آژانس خبری پژواک گفت که به ریاست والی، نشست ويژه درمورد دایر شد و بحث های همه جانبه راجع به سرک یادشده در آن صورت گرفت.

نامبرده افزود که شاه محمود میاخیل در مورد رفع مشکل مسیر دوم شاهراه جلال آباد- کابل، با مسئولین شرکت قراردادی و قراردادیان فرعی، بحث نموده و برای اتمام کار باقیمانده این سرک، به مسئولین هدایت داد تا اقدامات و اجراآت جدی را انجام دهند.

به قول خوگیانی، در جریان بررسی ها و بازپرس های انجام شده از سوی والی و معاون ولایت، آشکار شد که وزارت فواید عامه، برای اعمار ۱۰۵ کیلومتر مسیر دوم شاهراه جلال آباد – کابل BXRB صد میلیون دالر تادیه نموده است؛ اما به سبب تاخیر و موانع در کار، صرف بر اعمار ۳۳ کیلومتر سرک و سپس با اعمار ۳۰ کیلومتر سرک توافق صورت گرفته است.

نامبرده علاوه کرد که شرکت چینایی، اعمار سرک متذکره را به شرکت های SEAR و SAI و دو شرکت فرعی خرد قرارداد نمود، که بی غوری و فساد در جریان کار آن، سبب شد تا کار آن به کلی متوقف شود و به قراردادیان کوچک نیز حقوق داده نشده است.

 خوگیانی گفت که والی، عرایض شرکت های خرد را دریافت نمود تا حساب های مالی و قرضداری میان شرکت چینایی، شرکت های قراردادی فرعی و قراردادی های کوچک، معلوم و بعد ازاخذ ضمانت مطابق قانون اجراآت صورت گیرد.

سخنگوی والی افزود که اداراه ولایتی، فیصله نمود تا در موجودیت  یک کمیته نظارتی مشترک مشتمل بر نمایندگان مقام ولایت، څارنوالی، فواید عامه و قوماندانی امنیه، شرکت های متذکره و قراردادیان، حسابات شان را تصفیه و سپس کار ناتمام سرک را میان هم تقسیم خواهند کرد.

قابل ذکر است که کار اعمار مسیر دوم شاهراه جلال آباد – کابل، درسال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شد که درحال حاضر، ده فیصد کار آن ناتمام مانده و به زودی تکمیل خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر