زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیجاشده گان داخلی در جوزجان، به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کردند

بیجاشده گان داخلی در جوزجان، به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کردند

author avatar
22 Apr 2019 - 15:29
بیجاشده گان داخلی در جوزجان، به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کردند
author avatar
22 Apr 2019 - 15:29

شبرغان(پژواک، ۲ ثور ۹۸): ریاست امور مهاجرین و عودت کننده گان جوزجان می گوید که با اتمام دو پروژه آبرسانی در شهر شبرغان، مشکلات آب آشامیدنی دست­کم ۱۸۰۰ خانواده بیجاشدۀ داخلی متاثر از جنگ و خشک­سالی رفع شده است.

عبدالمالک رستمی رئیس امور مهاجرین و عودت کننده گان ولایت جوزجان، به آژانس خبری پژواک گفت که دو پروژه آبرسانی یادشده، با هزینه حدود ۳۰ میلیون افغانی از کمک های بلاعوض موسسه انکشاف بین المللی آلمان (GIZ) و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در قریه «نوآباد عید محله و حکمت آباد» شهر شبرغان تکمیل گردیده است.

موصوف افزود که از طریق این پروژه ها ۹ حلقه چاه حفر شده و شش حوض به ظرفیت سی هزار لیتر آب ساخته شده که ذریعه پمپ های سولری پُر می شوند.

او گفت: «برای دسترسی بهتر مردم به آب آشامیدنی، هفت کیلومتر شبکه نیز با نصب ۱۹ شیردهن آب در نقاط مختلف قرای یادشده تمدید شده که مردم همه روزه از آن استفاده می کنند.»

عبدالرحیم یکی از باشنده های قریه نوآباد عید محله گفت: «با جور شدن این شبکه حالا دیگر مشکلات کمبود آب آشامیدنی نداریم؛ اما از برخی نارسایی های دیگر از قبیل نداشتن برق، سرک و موتر لینی رنج می بریم.»

عبدالهادی یکی از باشنده گان قریه حکمت آباد به پژواک گفت: «قبلاً نسبت عدم دسترسی به آب آشامیدنی مجبور بودیم آب مورد نیاز خود را از شهر انتقال بدهيم و برای هر بُشکه آب ده افغانی بپردازیم، ولی اکنون آب را طور رایگان به دست می آوریم.»

مولوی لطف الله عزیزی والی ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در ولایت جوزجان نسبت جنگ های اخیر در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب و برخی از نواحی ولایت سرپل، حداقل ده هزار خانواده به شبرغان پناه آورده اند.

وی افزود: «ما با درنظرداشت مشکلات موجود خانواده ها، ابتدا تلاش نمودیم تا برای آن ها غذا و مواد خوراکی فراهم کنیم.»

عزیزی علاوه کرد که مشکلات خانواده های بیجاشده، در مقاطع مختلف زمانی حل خواهد شد و رهبری ولایت در نظر دارد تا برای رفع چالش ها منابع جستجو کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر