زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مهاجرین برگشته به کندهار با مشکلات بی کاری و سرپناه مواجه اند

مهاجرین برگشته به کندهار با مشکلات بی کاری و سرپناه مواجه اند

author avatar
22 Apr 2019 - 19:30
مهاجرین برگشته به کندهار با مشکلات بی کاری و سرپناه مواجه اند
author avatar
22 Apr 2019 - 19:30

کندهار(پژواک، ۲ ثور ۹۸): مسوولین میگویند که هر روز، طور اوسط ۱۰ – ۱۵ خانواده مهاجر افغان از پاکستان از طریق سپین بولدک، به کشور شان بر میگردند.

ازجانب دیگر مهاجرین عودت کننده به کشور، از نبود سرپناه و بی کاری رنج میکشند و بدون سازمان جهانی مهاجرین UNHCR، دولت هیچگونه کمک با آنها نکرده است.

دوست محمد نایاب رییس امور مهاجرین کندهار، به آژانس خبری پژواک گفت که روند برگشت مهاجرین افغان به کشور، بیشتر به روابط سیاسی میان دو کشور منوط است.

موصوف افزود، اگر اوضاع برای مهاجرین افغان در پاکستان بغرنج باشد، هر روز از ۶۰ تا ۷۰ خانواده مهاجر، از طریق سپین بولدک به کشور عودت میکنند ولی در صورتیکه حالت عادی باشد ۱۰ – ۱۵ خانواده برمی گردند.

به قول وی که وزارت های امور خارجه پاکستان و افغانستان فیصله کرده بودند که امسال از پاکستان ۵۰ هزار مهاجر که حدود ۸ هزار خانواده میشود، از طریق سپین بولدک و تورخم به کشور بر گردند.

اما موصوف میگوید که با تمدید یک ماه اسکان دیگر برای مهاجرین افغان، این روند تاکنون آغاز نشده است.

نایاب خبر داد که سال پار، ۳۵۰۰ خانواده مهاجر در پاکستان، از طریق سپین بولدک به کشور برگشتند.

نامبرده میگوید که ازاین جمع، خانواده های که اسناد قانونی بدست داشتند، از سوی اداره مهاجرین ملل متحد UNHCR همرای شان کمک صورت گرفت ولی کسانیکه فاقد اسناد قانونی بودند، سازمان جهانی مهاجرین همرای آنها مواد خوراکی را کمک نموده است.

اما نایاب یاددهانی کرد که ریاست امور مهاجرین مسؤولیت دارد تا برای عودت کنندگان سرپناه را فراهم نماید، اما تاکنون درکندهار این کار صورت نگرفته است.

برای ایجاد شهرک برای عودت کنندگان در ولسوالی های پنجوایی و دامان کندهار، زمین ها اختصاص داده شده است که کار نقشه کشی و امور مربوط دیگرش تا حدی زیاد به سر رسیده، ولی روند توزیع نمرات رهایشی درآن هنوز شروع نشده است.

نایاب گفت که روند توزیع نمرات رهایشی منتظر فرمان رییس جمهور می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر