زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت عدليه و لوى څارنوالى، گزارش سالانۀ کارى شان را ارايه کردند

وزارت عدليه و لوى څارنوالى، گزارش سالانۀ کارى شان را ارايه کردند

author avatar
22 Apr 2019 - 17:50
وزارت عدليه و لوى څارنوالى، گزارش سالانۀ کارى شان را ارايه کردند
author avatar
22 Apr 2019 - 17:50

کابل (پژواک، ٢ ثور ٩٨): در سال گذشته، محاکمه ٦٧ مقام عالیرتبه حکومت از کارکردهاى مهم مرکز عدلى و قضايى مبارزه با فساد ادارى و جلوگيرى از غصب ۴۵ هزار جريب زمين، از کارکردهاى عمده وزارت عدليه مى باشد.

وزارت عدليه و لوى څارنوالى افغانستان، امروز گزارش هاى سالانه شان را در نشستى در کابل ارايه کردند.

فرید حمیدی لوی څارنوال، در نشست امروز که محمد اشرف غنى رييس جمهور کشور نيز حضور داشت، گفت که لوى څارنوالى در سال ١٣٩٧ بيش از ٤٢ هزار قضيه را بررسى و تحقيق نموده است.

به گفته او از جمله اين قضايا، بيش از ٢١ هزار در څارنوالى ملکى، بيش از ١٤٠٠٠ قضيه در څارنوالى­هاى عسکرى، نزديک به ٢٩٠٠ قضيه در څارنوالى اختصاصى عليه امنيت داخلى و خارجى، نزديک به ٣٤٠٠ قضيه در څارنوالى اختصاصى مواد مخدر و بيش از ٢٧٠٠ قضيه در څارنوالى منع خشونت عليه خانم ها مورد بررسى قرار گرفته است.

وى بدون ارايه جزييات گفت که در مرکز عدلى و قضايى مبارزه با فساد ادارى ٢١٢ تن به شمول هفت معين، شانزده جنرال و مقام هاى ديگر دولت مورد محکوميت قرار گرفته اند. 

حميدى افزود که در سال گذشته، بيش از ١٢٠٠ تن از اتباع افغانستان که در ايران، تاجکستان و روسيه زندانى شده بودند، به کشور برگردانده شده و در زندان­هاى کشور دوره مجازات شان را طى مى کنند.

وى گفت که څارنوالى های اختصاصی منع خشونت عليه زنان، در تمام ولايات ايجاد شده و در راس ٣٢ اين چنين څارنوالى زنان قراردارند.

او بدون ارايه جزييات گفت که در۵۷ ولسوالی که از سال ها به اين سو څارنوال نداشت، څارنوالى فعال شده است و اين روند ادامه دارد.

حمیدی گفت که در سال گذشته از جمله ۷۰۰۰ متهم فراری در همکاری نهادهای امنیتی بیش از ۷۰۰ تن دستگیر شده است.

وی گفت که در این سال ۵۰ قضیه مربوط به خبرنگاران بررسی و قاتلین دو تن از خبرنگاران محکوم به اعدام شده اند.

همچنان عبدالبصير انور وزير عدليه افغانستان، در نشست امروز گفت که اين وزارت در سال گذشته ۱۰۹ سند تقنینی چون قانون مبارزه، قانون معادن، منع شکنجه وغيره را طرح نموده و نهايى شده است.

موصوف گفت که در سال گذشته، اين وزارت از غصب بيش از ٤٥ هزار جريب زمين زراعتى و تجارتى در سراسر کشور جلوگيرى نموده است و بررسى غصب بيش از ١٠٠ هزار جريب ديگر در سطح کشور ادامه دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر