زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزیر صحت عامه، کارکردهاى اين وزارت در سال ١٣٩٧ را گزارش داد

وزیر صحت عامه، کارکردهاى اين وزارت در سال ١٣٩٧ را گزارش داد

author avatar
22 Apr 2019 - 17:54
وزیر صحت عامه، کارکردهاى اين وزارت در سال ١٣٩٧ را گزارش داد
author avatar
22 Apr 2019 - 17:54

کابل(پژواک،٢ ثور ٩٨): افتتاح برخى شفاخانه­ها، خريدارى يکصد عراده امبولانس، تهداب گذارى چهارلابراتوار کنترول کيفيت، اجراى يک ميليون عمل جراحى در شفاخانه هاى دولتى از کارکردهاى سال گذشته وزارت صحت عامه خوانده شد.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان، به اساس حکم رييس جمهور به برنامه «حسابدهی حکومت به ملت» که ٢١ ثور آغاز شده، امروز(٢ ثور) در مورد کارکردهاى اين وزارت در سال ١٣٩٧ به رسانه ها گزارش داد. 

وى درحالى که کمى ها و کاستى ها در بخش عرضه خدمات صحى را پذيرفت؛ اما گفت که برخى کارهاى خوبى در سال گذشته انجام شده و براى بهبود کيفيت عرضه خدمات تلاش هاى را وسعت داده است.

به گفته او در سال گذشته تعمير­هاى شفاخانه هاى ولايتى فاریاب، پکتيا، فراه، بلخ، کندهار و شيخ زاهد  در کابل به بهره بردارى سپرده شده است و تهداب شفاخانه ها در ولايات کنر، پنجشير، جوزجان، غزنى، بغلان، کابل و سرپل گذاشته شده است.

موصوف گفت که در سال گذشته، بخش تداوى سرطان در شفاخانه جمهوريت کابل افتتاح شده و اکنون مريضان تحت معاينه و تداوى قرار مى گيرند.

وزير صحت عامه درادامه صحبت هايش افزود که سنگ تهداب لابراتوار کنترول کيفيت دوا و غذا در ولايات ننگرهار، بلخ، کندهار و هرات گذاشته شده است.

موصوف گفت که صد عراده امبولانس خريدارى و به شفاخانه هاى دولتى توزيع شده است و روند خريدارى و توزيع ١٢٠ عراده ديگر ادامه دارد.

به گفته او در اين سال در شفاخانه هاى دولتى يک ميليون عمليات جراحى انجام شده، ٩٣٠٠٠٠ ولادت در شفاخانه هاى ولادى- نسايى انجام شده و در شفاخانه هاى اطفال براى ٢٧٠٠٠٠ طفل سوء تغذى زمينه تداوى مساعد گرديده است. 

وزير صحت عامه  دربخشى ازصحبت هايش خاطرنشان کرد که کارهاى مقدماتى و ادارى، عرضه خدمات مشارکتى دولت و سکتور خصوصى درشفاخانه هاى شيخ زاهد و وزير اکبر خان کابل پيش رفته و قرار است در سال روان< عرضه خدمات با سکتور خصوصى در اين شفاخانه عرضه گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر