زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک مرد در فاریاب پس از ٤ روز از چنگ آدم ربایان فرار کرد

یک مرد در فاریاب پس از ٤ روز از چنگ آدم ربایان فرار کرد

author avatar
22 Apr 2019 - 14:54
یک مرد در فاریاب پس از ٤ روز از چنگ آدم ربایان فرار کرد
author avatar
22 Apr 2019 - 14:54

میمنه(پژواک، ۲ ثور ۹۸): فردی که چهار روز قبل در فارياب اختطاف گرديده و شب گذشته موفق به فرار شده است، می گوید که آدم ربایان، افزون بر اینکه ده میلیون افغانی طلب می کردند، سه شب پیهم وی را سیخ داغ کرده اند.

آقا رحیم باشنده منطقه بلوچ شاه نادر ولسوالی پشتونکوت فاریاب که کار و بارش، فروش مواشی از قبیل گاو و گوسفند می باشد، به آژانس خبری پژواک گفت که روز جمعۀ گذشته حین برگشت از ولایت کندز،در منطقه کته قشلاق خواجه سبزپوش، در ۱۲ کیلومتری شهر میمنه، چهار فرد مسلح در شاهراه سر راه شان را گرفتند.

موصوف افزود که این افراد از میان سه مسافر، تنها وی را از موتر پیاده و با خود بردند و در محلی که رسیدند، با انداختن وی در یک اتاق چشمان، دستان و پاهایش را بستند.

وی گفت: «آدم ربایان سه شب متواتر سیخ را بالای گاز می گذاشتند و پس از داغ شدن در قسمت های مختلف، پشت سر بدنم می گذاشتند.»

آقا رحیم خاطر نشان کرد که آدم رباینده گان، با جدیت به وی گفته اند که اگر ۱۰ میلیون افغانی نپردازد، او را به مانند باجه اش خلیفه علی که سه ماه قبل در ناحیه اول شهر میمنه ترور شد، خواهند کشت.

موصوف علاوه نمود: «دیشب خدایی یک دستم باز شد، سپس چشمان و پاهایم را باز کردم؛ در حالیکه صدای زن از حویلی شنیده می شد، دروازه اتاق را به سرعت باز کردم و خود را از دیوار پائین انداختم و به یک مسجد پناه بردم، باشنده گان محل لباس دیگر برایم آوردند و در یک موتر دربستی مرا به شهر فرستادند.»

او به نقل از اهالی مسجدی که به آن پناه برده بود، گفت آن محل «قزل قشلاق» نام دارد و تحت کنترول نیروهای اربکی می باشد.

عبدالرحیم اوزبیک اوغلی شاروال شیرین تگاب که از اقارب آقا رحیم است گفت که از چهار روز به این سو، پیوسته با اهالی جلسه می گرفتند تا برای اختطافچی ها پول تدارک نمایند؛ اما به دلیل فقر و تنگدستی ها نتوانستند مطالبه رباینده گان را پوره سازند.

وی از مقام‌های امنیتی خواست هرچه عاجل، اختطافچی ها را که در ساحه حاکمیت دولت است شناسایی و به چنگ قانون بسپارند.

داکتر سمیر عنایت مسئول طب عدلی صحت عامه فاریاب گفت که آقا رحیم به شکل بی رحمانه سیخ داغ شده و بخش اعظمى از بدنش آسیب دیده و بر روح و روانش نیز تاثیر منفی گذاشته است.

محمد رستم برادر خلیفه علی، آرد فروش که سه ماه قبل در شهر میمنه ترور شد، گفت کسانی که آقا رحیم شوهر خاله اش را اختطاف کرده بودند، گفته اند که خلیفه علی را به دلیل ندادن پول کشته اند، حال قاتل برادرش و محل سکونت آن ها واضح شده و دولت باید در دستگیری آنان اقدام ‌نماید.

در همین حال، عبدالکریم یورش مسئول مطبوعات پولیس فاریاب نیز تایید کرد که آقا رحیم در ساحه ولسوالی خواجه سبزپوش اختطاف شده بود، شب گذشته موفق به فرار شده؛ اما اختطافچی ها هنوز شناسایی نشده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر