زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۱۳ پروژه به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد افغانی منظور گرديد

۱۳ پروژه به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد افغانی منظور گرديد

author avatar
22 Apr 2019 - 17:17
۱۳ پروژه به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد افغانی منظور گرديد
author avatar
22 Apr 2019 - 17:17

کابل (پژواک، ۲ ثور ۹۸): کمیسیون تدارکات ملی، ۱۳ پروژۀ مختلف را به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد افغانی منظور کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری که به آژانس خبری پژواک مواصلت کرده، آمده است که جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست رئیس‌جمهور غنی، شام دیروز در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به نقل از خبرنامه، در این جلسه، ۱۹ مورد تدارکاتی به بررسی گرفته شد که در نتیجه، ۱۳ مورد پروژه های مختلف شامل تصحیح قیرریزی سرک، توزیع کوپون‌های مساعدتی موادغذایی برای ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی، دفاعی و حملات تروریستی، فسخ قرارداد معادن طلای نورابه و سمتی ولایت تخار و... به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد افغانی منظور گردید.

در این جلسه، درخواست وزارت امور داخله مبنی برتجدید صلاحیت پولی آمراعطای این وزارت در امور تدارکات از روش درخواست نرخ‌گیری، پس از بحث‌های همه‌جانبه از سوی کمیسیون منظور گردید.

در جلسۀ یاد شده، یادداشت ادارۀ تدارکات ملی در رابطه به کوپون‌های مساعدتی موادغذایی برای ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی، دفاعی و حملات تروریستی با اعضای کمیسیون شریک شد که پس از استماع، از سوی اعضای کمیسیون تدارکات ملی منظور گردید.

همچنان گزارش مسئولان وزارت معادن و پترولیم در رابطه به معادن طلای نورابه و سمتی ولایت تخار با اعضای کمیسیون شریک ساخته شد، که پس از بحث و مداقۀ همه‌جانبه درخواست فسخ قرارداد این معادن منظور گردید.

از سويی‌هم، درخواست منظوری تصحیح میعاد قرارداد پروژۀ ۲۲.۲۴ کیلومتر اسفالت سرک با ساختمان‌های آب‌رو آن در شهر حیرتان ولسوالی کلدار ولایت بلخ، مربوط وزارت احیا و انکشاف دهات، از سوی کمیسیون منظور گردید.

در عين حال به وزارت های تجارت و اقتصاد نیز وظیفه سپرده شد تا برای یک قلم روغن با کیفیت مربوط وزارت دفاع، یک طرح جامع را تهیه و به کمیسیون تدارکات ملی ارائه نمایند.

رئیس‌جمهور غنی، هنگام بحث روی پروژۀ حفظ و مراقبت سیستم آبرسانی و کانالیزاسیون مربوط وزارت امور داخله، به این وزارت هدایت داد تا یک تقسیم اوقات واضح و توافقنامه سه جانبه در خصوص پروژه‌های متذکره را ترتیب و با کمیسیون تدارکات ملی شریک سازد.

در بخشی از این جلسه کمیسیون، پروژۀ خدمات مشورتی تصدیق و ارزیابی مهارت‌ها در افغانستان مربوط ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی و گزارش هیأت مؤظف در خصوص وضعیت ۹ قرارداد بهره‌برداری معادن سنگ مرمر ولایت هرات مربوط وزارت معادن و پترولیم، پس از استماع از سوی اعضای کمیسیون اعاده گردید.

درهنگام بحث بالای وضعیت ۹ قرارداد بهره‌برداری معادن سنگ مرمر ولایت هرات مربوط وزارت معادن و پترولیم، به وزارت‌های اقتصاد و تجارت وظیفه سپرده شد تا در رابطه به این پروژه ها بررسی همه‌جانبه نموده و گزارش آن را به کمیسیون تدارکات ملی ارایه نمایند.

رئيس جمهورغنی همچنان، حین بحث روی پروژۀ خدمات مشورتی تصدیق و ارزیابی مهارت‌ها در افغانستان مربوط اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، به وزارت‌های مالیه و امور خارجه وظیفه سپرد تا دراین زمینه با مسئولان سازمان جهانی کار دیدار نموده و گزارش بحث‌شان را به کمیسیون تدارکات ملی ارایه نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر