زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تمامی کارکنان سکتور خصوصی منجمله خبرنگاران از حقوق تقاعد برخوردار ميشوند”

“تمامی کارکنان سکتور خصوصی منجمله خبرنگاران از حقوق تقاعد برخوردار ميشوند”

author avatar
23 Apr 2019 - 16:44
“تمامی کارکنان سکتور خصوصی منجمله خبرنگاران از حقوق تقاعد برخوردار ميشوند”
author avatar
23 Apr 2019 - 16:44

کابل (پژواک، ۳ ثور ۹۸): وزارت کار می گوید که مقررۀ حقوق تقاعد کارکنان غیردولتی، تا شش ماه ديگر تصویب و تمامی کارکنان سکتور خصوصی منجمله خبرنگاران، شامل حق تقاعد می شوند؛ شوراى طبى افغانستان از ثبت و راجستر١٢ هزار داکتر طب درآن اداره خبر ميدهد.

«برنامه حسابدهی حکومت به ملت» در (۲۱ حمل) به اساس حکم رئيس جمهور آغاز و در پنجم ثور سال روان خاتمه مى يابد.

وزارت کار و امور اجتماعى

سید انور سادات سرپرست وزارت کار که روز سه شنبه در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در برنامه "حسابدهی حکومت به ملت صحبت می کرد، از ایجاد شورای عالی کار، مقرره هاى حل اختلافات ناشی از کار و تنظیم حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیر دولتی و خصوصی، به عنوان فعالیت های عمده سال گذشتۀ این وزارت یاد نمود.

وی افزود که مقررۀ حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیر دولتی و خصوصی که در سه فصل و۲۲ ماده تدوین گردیده، در ماه ثور سال ۱۳۹۷ طی حکم رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، نافذ شده است.

به گفته سادات: «این مقرره، اولین سند تقنینی در رابطه به حقوق تقاعد در نهادهای غیر دولتی به شمار می رود و برای مرحله انتقالی وعملی سازی این مقرره، حدود شش ماه دیگر زمان در نظر گرفته شده است.»

وی خاطرنشان ساخت که این مقرره، ادارات غیر دولتی یا خصوصی را مکلف می سازد که در بدل هرسال کار کارمند ادارات غیر دولتی، یک ماه معاش منحیث حقوق تقاعد، در حساب کارکن ذخیره نمایند.

افزون برآن، وزيرکار گفت که در سال ۱۳۹۷، تعداد ٢٧ هزار تن که ۵۰ درصد آن را عودت کننده گان تشکیل می دهند، آموزش های فنی- حرفه ای را فرا گرفته اند و زمینۀ آموزش فن وحرفه برای ۸۲۰۰ تن از این افراد، از سوی وزارت کار و امور اجتماعی و متباقی آن، از جانب انجوها فراهم گردیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر