زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“طالبان مسلح در امتداد شاهراۀ مزار- شبرغان از موترهای باربری مالیه میگیرند”

“طالبان مسلح در امتداد شاهراۀ مزار- شبرغان از موترهای باربری مالیه میگیرند”

author avatar
23 Apr 2019 - 19:11
“طالبان مسلح در امتداد شاهراۀ مزار- شبرغان از موترهای باربری مالیه میگیرند”
author avatar
23 Apr 2019 - 19:11

مزارشریف (پژواک،۳ ثور ۹۸): تاجران ولایت بلخ میگویند که طالبان مسلح، در امتداد شاهراه مزار- شبرغان گمرک سیار فعال نموده و از وسایط باربری رونده در این مسیر، محصول اخذ میکنند.

آنها بر ادارات امنیتی انتقاد میکنند که با وجود چند بار تعهد، تا هنوز قادر به ارائه اطمینان در مورد وضعیت امنیتی این مسیر نشده اند.

منیرفرهاد مسئول مطبوعاتی مقام ولایت بلخ، موضوع ایجاد گمرک در امتداد شاهراه متذکره را رد میکند.

ذبیح الله کاکر معاون پیشین شورای ولایتی بلخ و یکتن از تاجران، به آژانس خبری پژواک گفت که طالبان مسلح در امتداد شاهراه مزار- شبرغان در منطقه زیکزیک ولسوالی چهاربولک، گمرک  فعال نموده و از وسایط باربری که در این مسیر تردد میکند، محصول میگیرند.

کاکر افزود که طالبان مسلح در مسیر شاهراه مزار – شبرغان، از تانکرهای انتقال دهنده تیل و نفت که از اندخوی و آقینه به مزارشریف می آیند، از فی تانکر ۱۸۰۰۰ افغانی محصول اخذ میکنند.

به قول وی، در صورتیکه کدام تانکر تیل از دادن محصول به طالبان ابا ورزد، طالبان مسلح آن را توقف داده، تیل آن را برای خود شان به فروش میرسانند.

این تاجر همچنان افزود که طالبان مسلح در امتداد شاهراه مزار- شبرغان، تانکرهايی که به وزارت های دفاع و امور داخله و نیروهای ناتو تیل اکمال میکنند، همه تیل آنها را تخلیه میکنند.

موصوف علاوه کرد که با این کار، طالبان مسیر بلخ – شبرغان از بابت مالی روبه تقویه شدن میباشند که جنگ ها نیز با آن شعله ور شده اند.

کاکر گفت: "اگر حکومت امنیت راه را تامین نکند؛ تاجران ناگزیر اند تا برای طالبان مالیه بپردازند و مردم عادی از این ناحیه متضرر میشوند؛ زیرا تاجران مصرف شان را بر قیم اجناس افزود میکنند."

به قول وی، از این شاهراه، هر روز میلیون ها افغانی به جیب طالبان می ریزد.

موصوف افزود که مسئولین گمرک طالبان، به تاجران هشدار داده اند که موترهای باربری بدون تادیه محصول از این مسیر را آتش خواهند زد.

نامبرده از مسئولین امنیتی خواست تا برای رفع این مشکل، گام های جدی بردارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر