زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: صلح قبلاً يک رؤيا بود اما اکنون در زندگى خود مشاهده مى کنيم

غنی: صلح قبلاً يک رؤيا بود اما اکنون در زندگى خود مشاهده مى کنيم

author avatar
23 Apr 2019 - 17:37
غنی: صلح قبلاً يک رؤيا بود اما اکنون در زندگى خود مشاهده مى کنيم
author avatar
23 Apr 2019 - 17:37

کابل (پژواک، ٣ ثور٩٨): رئیس جمهور غنى مى گويد که در گذشته، صلح یک رؤیا بود که بعضی اوقات از آن یاد می گردید؛ اما احساس نمی شد که آمدنی است، و اکنون هر افغان آن را در زندگی خود مشاهده می کند.

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز به تالار لویه جرگه رفت و با  رهبری و اعضای کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، دیدار کرد.

به نقل ازخبرنامۀ ارگ که به آژانس خبرى پژواک رسيده ، ابتدا محمدعمر داوودزی رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، در خصوص برگزاری لویه جرگه مشورتی و کارکردها، تدابیر و آمادگی های کمیسیون متذکره، معلومات داد وگفت که نمایندگان جرگه مشورتی، از ولایت ارزگان به کابل رسیده اند و نمایندگان سایر ولایات تا چند روز ديگرخواهند رسيد.

رئیس جمهور غنی از زحمات و کارکردهای رهبری و اعضای کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی تشکر کرده، گفت که در نتیجه بحث ملی جرگه، تاثیر تلاش های شما را هموطنان، منطقه و جهان خواهند دید.

 وی افزود: "ما به عنوان ملت واحد و منسجم، همیشه مسایل خویش را از طریق جرگه ها و مشورت ها حل نموده ایم."

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که زنان افغان باقوت در این لویه جرگه نمایندگی خواهند کرد، بناءً اشتراک کنندگان زن، کمتر از ۳۰ درصد نباشد.

 وی افزود که یکی از عوامل بی ثباتی، نبود اصول و قواعد واضح بازی می باشد؛ اما قانون اساسی این مشکل را به گونۀ اساسی حل کرده است.

رئیس جمهور کشور درادامه گفت که مزیت های لویه جرگه این است که هیچ کسی آن را سانسور نمی تواند و نمایندگان ملت، می توانند به گونه آزادانه نظریات، پیشنهادات و مشوره های شان را مطرح نمایند. این مربوط لویه جرگه مشورتی و نمایندگان مردم است که حدود پروسۀ صلح را چگونه ترسیم می نمایند.

رئیس جمهور با بيان اينکه لویه جرگۀ مشورتی صلح، تمام افکار را در خصوص صلح به بحث منسجم و منظم مبدل مى نمايد، افزود که برای صلح شرایط ملی، منطقوی، اسلامی و بین المللی فراهم شده و محدودیت های موجود در این عرصه، از میان رفته است.

رئیس جمهور تاکید کرد که لویه جرگۀ مشورتی صلح، حدود و جهت صلح را واضح نموده و بحث ها را متمرکز کند.

موصوف،  دربخشى ازصحبت هايش گفت: "مشوره یک اصل اسلامی و جرگه و مشارکت اصل و ارزش ملی ما می باشد و باید جدی گرفته شود. نمایندگان ملت را برای وصل دعوت کرده ایم، نه برای فصل؛ پس جرگه مشورتی صلح از شخص نه، بلکه جرگۀ نظام و وصل است."

رئیس جمهور خاطرنشان نمود که لویه جرگۀ مشورتی صلح، برای این خاص خواهد بود که نمایندگان تمام ولایات، ولسوالی ها و اقشار در آن اشتراک می نمایند و هر نماینده، باید این طور فرض کند که از تمام کشور نمایندگی می نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر