زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای ٨۹ نامزد برنده در انتخابات ولسی جرگه، اعتبارنامۀ انتخاباتى توزيع شد

برای ٨۹ نامزد برنده در انتخابات ولسی جرگه، اعتبارنامۀ انتخاباتى توزيع شد

author avatar
24 Apr 2019 - 16:34
برای ٨۹ نامزد برنده در انتخابات ولسی جرگه، اعتبارنامۀ انتخاباتى توزيع شد
author avatar
24 Apr 2019 - 16:34

کابل(پژواک، ۴ ثور ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات، برای ٨۹  نامزد برنده در انتخابات ولسی جرگه به شمول ۴۴زن، از یازده حوزۀ انتخاباتی، اعتبارنامه هاى انتخاباتی اعطا کرد.

پیش از این نیز کمیسیون مستقل انتخابات در (۲۰ دلو ۱۳۹۷)، برای ٨٠ نامزد برنده در انتخابات ولسی جرگه، از ۱۸ حوزه انتخاباتی، وثیقۀ انتخاباتى توزيع کرده بود.

انتخابات ولسی جرگه، در ۳۲ ولایت کشور در ۲۸ و ۲۹ میزان و در ولایت کندهار در پنجم عقرب سال پار به استثنای غزنی برگزار شد.

کمیسیون مستقل انتخابات؛ تاکنون نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه ۲۹ حوزه انتخاباتی شامل لغمان، دایکندی، سمنگان، جوزجان، بامیان، پروان، زابل، فاریاب، نورستان، نیمروز، کنر، کاپیسا، پنجشیر، خوست، بدخشان، سرپل، ارزگان، بلخ، پکتیکا، غور، هرات، فراه، تخار، بادغیس، ننگرهار، لوگر، هلمند، کندهار و اهل هنود را اعلان کرده است و به شمول حوزه کوچی ها نتایج انتخابات ولایات کابل، میدان وردک، پکتیا، بغلان و کندز، اعلان نشده است.

امروز در مراسمی که به این مناسبت با حضور اعضای کمیسیون های انتخاباتی در کابل برگزار شده بود، حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که نتایج یازده حوزه از سوی اعضای جدید اعلام و به نامزدان برندۀ انتخابات ولسى  جرگه اين ولايات، اعتبارنامه هاى انتخاباتى توزیع شد.

موصوف افزود: «رهبری جدید، متعهد به دفاع از رای مردم است، در این مدت تا حد امکان تلاش کردیم، تا رای پاک را از ناپاک جدا سازیم.»

به گفته او، امروز به نامزدان برنده ولایت های بادغیس، بلخ، پکتیکا، تخار، غور، هرات، ننگرهار، هلمند، لوگر، کندهار و حوزه اهل هنود، اعتبارنامه هاى انتخاباتی داده شد.

نورستانی در ادامه افزود که از زمان حضور اعضای جدید در کمیسیون، افزون بر رسیده گی به امور اداری و عملیاتی، طرح پلان عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، طرح پلان عملیات انتخابات ولسی جرگه ولایت غزنی، طرح تقسیم اوقات زمانی انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و ولسوالی، طرح طرزالعمل قرعه کشی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تهیه شده است و به زودی برای مشخص شدن جایگاه نامزدان در اوراق رای دهی، قرعه کشی صورت می گیرد.

وی همچنان در این نشست گفت که فهرست رای دهنده گان هفت ولایت چاپ و ارسال شده، تا رای دهنده گان در انتخابات بعدی از دادن رای محروم نشوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر