زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بودجۀ انکشافی به تناسب چهار ماه اول سال مالی گذشته، ۱۳ درصد بیشتر مصرف شده است

بودجۀ انکشافی به تناسب چهار ماه اول سال مالی گذشته، ۱۳ درصد بیشتر مصرف شده است

author avatar
24 Apr 2019 - 19:00
بودجۀ انکشافی به تناسب چهار ماه اول سال مالی گذشته، ۱۳ درصد بیشتر مصرف شده است
author avatar
24 Apr 2019 - 19:00

کابل(پژواک، ۴ ثور ۹۸): بر اساس پیشنهاد وزارت معادن و پترولیم، فابریکات سمنت غوری از بدنه آن وزارت به اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست‌جمهوری انتقال یافت و نام اساس‌نامۀ تصدی امنیتی، به تصدی ملی محافظت عامه تغییر کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری که به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که این موارد، قبل از ظهر امروز در جلسه کابینه به ریاست رئیس جمهور محمد اشرف غنی مطرح و مورد تصویب قرار گرفته است.

خبرنامه می افزاید که ابتدا، رئیس‌جمهور کشور در مورد بازدید از جریان بازسازی مسجد عیدگاه به اعضای کابینه معلومات ارایه نموده و از کارکرد ادارۀ انکشاف زون پایتخت در بازسازی این بنای اسلامی و تاریخی کشور ستایش به‌عمل آورده است.

منبع می نویسد که رئیس‌جمهور همچنان از وزارت‌های دفاع ملی و ترانسپورت در جهت رسیدگی به ‌موقع و بازسازی پل ساحۀ کمپنی غرض رفع مشکلات شهروندان قدردانی نموده است.

طبق اجندا، معین مالی وزارت مالیه گزارش چگونگی مصرف بودجه، تأدیات پروژه‌ها و چگونگی اجرای معاشات کارکنان دولت طی چهار ماه اول سال مالی ۱۳۹۸ را به جلسه مطرح کرد و گفت که مصارف بودجۀ انکشافی طی چهار ماه گذشته مبلغ ۲۴.۶۹ میلیارد افغانی بوده که نظر به سال قبل، ۱۳درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جلسه، گزارش وزارت مالیه را مورد تائید قرار داده و اداره ارگان‌های محلی را موظف نمود تا گزارش چگونگی اجرای معاشات شاروالی‌ها را ترتیب و به جلسه بعدی کابینه ارایه نماید.

متعاقباً، وزیر اقتصاد گزارش پروژه‌های انکشافی دولت در ربع اول سال مالی ۱۳۹۸ را به جلسه ارایه کرد و افزود که طی سال مالی ۱۳۹۸، دولت جهت تحقق اهداف انکشافی خویش، ۵۹۸ پروژۀ انکشافی را منظور نموده که شامل ۵۳۹ پروژۀ انتقالی و ۵۹ پروژۀ جدید بوده و بیش‌ترین این پروژه‌ها به سکتور زیربنا اختصاص یافته است.

وزیر اقتصاد همچنان در رابطه به پروژه‌های تکمیل‌شدۀ زیر کار، تحت پروسۀ تدارکاتی، متوقف و آغاز‌ناشده معلومات داد و جهت رفع چالش‌های موجود، پیشنهادات خود را به جلسه ارایه نمود.

جلسۀ کابینه بعد از بحث‌های همه‌ جانبه، گزارش و پیشنهادات وزارت اقتصاد را مورد تايید قرار داد و وزارت‌ها و ادارات دولتی را موظف نمود تا گزارش، دلایل و پلان مصرف آنعده پروژه هایی‌ را که تحت کار، تحت پروسۀ تدارکات، متوقف و یا بودجۀ آن به مصرف نرسیده است، ترتیب و به جلسه خاص تحت نظر مقام عالی ریاست‌جمهوری و اشتراک رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، وزرای مالیه و اقتصاد ارایه نمایند.

جلسه همچنان وزارت مالیه را موظف نمود تا کود بودجوی را غرض مطالعات مقدماتی، اقتصادی، اجتماعی، امکان‌سنجی و دیزاین پروژه ها ایجاد نماید و کمیته مشترک از وزارت‌های مالیه، اقتصاد و ادارۀ عالی بررسی و ریاست عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری، روی گزینه‌های مناسب صرفه‌جویی در بودجه عادی تمرکز کند و گزارش خویش را به مقام عالی ریاست‌جمهوری ارایه نماید.

سپس، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، پیشنهاد آن وزارت را مبنی بر تقاضای جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا پیرامون انتقال چند قلم آثار دوره بودائی، جهت نمایش در آن کشور به جلسه مطرح کرد که مورد تصویب جلسه قرار گرفت.

متعاقباً سرپرست وزارت معادن و پترولیم، تفاهم‌نامۀ انتقال فابریکات سمنت غوری از بدنه آن وزارت به اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست‌جمهوری را به جلسه مطرح نمود که مورد تصویب قرار گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر