زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسئولین: خدمات صحی در پکتیا ناقص و بی کیفیت است

مسئولین: خدمات صحی در پکتیا ناقص و بی کیفیت است

author avatar
24 Apr 2019 - 17:29
مسئولین: خدمات صحی در پکتیا ناقص و بی کیفیت است
author avatar
24 Apr 2019 - 17:29

گردیز(پژواک، ۴ ثور ۹۸): والی پکتیا و مسئولین دیگر انتقاد می کنند که خدمات صحی در این ولایت، نهایت ناقص است و در نتيجۀ آن مردم با مشکلات زیاد مواجه اند.

شمیم خان کتوازی والی پکتیا، به تاریخ ۴ ثور، به آژانس خبری پژواک گفت که اکمال ادویه و لوازم دیگر طبی به مراکز صحی در پکتیا، به دوش موسسه ای موسوم به هیواد است که موسسه مذکور، توانایی این کار را ندارد؛ این امر سبب شده تا خدمات کافی به کلینیک های صحی در مرکز و ولسوالی ها ارائه نشود.

کتوازی افزود که درمورد با وزارت صحت عامه و مسئولین مرکزی و  ولایتی موسسه هیواد بحث کرده، در صورتیکه موسسه متذکره، کارهای محوله اش را معیاری نسازد، قرارداد با آن فسخ خواهد شد.

موصوف گفت: "موسسه اى که دراین ولایت فعالیت دارد، من از کارهای آن مطلق ناراض استم و خدمات آن برایم هرگز قابل قبول نیست."

همچنان ایوب غروال عضو شورای ولایتی پکتیا ادعا کرد که موسسه هیواد با عقد قرارداد، از چهار ماه بدینسو، به مراکز و کلینیک های صحی داروها و مواد لازم دیگر را اکمال نکرده و برخی مراکز را به پیمانه خیلی کم اکمال نموده، که در چند روز تمام شده است.

غروال در این خصوص، وزارت صحت عامه را مقصر خواند که در اعطای همچو قراردادهای مهم روابط شخصی را ترجیح میدهد.

موصوف به پژواک گفت: "وزارت صحت عامه، به اساس یک سلسله روابط ، قراردادها را به نرخ نازل داده، به عوض این که خدمات معیاری و خوب شود، هنوز بدترشده، عرضه خدمات در ولسوالی ها خیلی بی کیفیت و خراب است."

شریف منگل یکتن از فعالان مدنی گفت که در شفاخانه حوزوی به بیماران دوا داده نمیشود، به علت نبود داکتران مسلکی مریضان به کابل انتقال داده میشوند، در اوقات رسمی طلب بیماران به معاینه خانه های شخصی از سوی داکتران و مشکلات زیاد دیگر نیز وجود دارد.

منگل به پژواک گفت: "این شفاخانه حوزوی است، ولی داکتران نیست، بیماران و تیمارداران با مشکلات زیاد مواجه اند، در این جا حتی ادویه سر دردی هم وجود ندارد."

همچنان داکتران شفاخانه حوزوی پکتیا نیز شاکی اند که ادویه و مواد لازم کافی دراختیار شفاخانه قرار داده نمی شود، لهذا بسا اوقات آنها با مشکلات مواجه میشوند.

ازجمع آنها داکترعمرخطاب به پژواک گفت: "موسسه هیواد، این قرارداد را به نرخ خیلی نازل بدست آورده، برخی اوقات در شفاخانه پیچکاری (سیرنج) هم پیدا نمیشود، بعضاً دستکش و کلاه عادی نمی باشد."

اما داکترفضل الرحمن منگل مسئول ولایت موسسه هیواد گفت که مطابق قرارداد عرضه خدمات میکند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر