زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت احیا و انکشاف دهات در سال گذشته با ارزش ۱۱۴ میلیون دالر صدها پروژه را عملی نموده است

وزارت احیا و انکشاف دهات در سال گذشته با ارزش ۱۱۴ میلیون دالر صدها پروژه را عملی نموده است

author avatar
24 Apr 2019 - 19:29
وزارت احیا و انکشاف دهات در سال گذشته با ارزش ۱۱۴ میلیون دالر صدها پروژه را عملی نموده است
author avatar
24 Apr 2019 - 19:29

کابل (پژواک، ۴ ثور ۹۸): وزارت احیا وانکشاف دهات در سال گذشته، با مصرف ۱۱۴ میلیون دالر، بیش از هزار پروژه را تکمیل نموده، از سوی دیگر قرنطین ۱۳۷ تانکر تیل بی کیفیت، از دست آورد های  اداره نفت و گاز میباشد.

همچنان در سال گذشته اعطای جواز به ۳۶۸ نهاد ذیربط ادویه، از دست آوردهای اداره  تنظیم امور ادویه میباشد. وزارت معادن و پترولیم میگوید که در سال گذشته، ۷.۲ میلیارد افغانی عاید داشت.  

این ادارات امروز، به سلسله برنامه حساب دهی حکومت به ملت، کارکردهای سال گذشته را با رسانه ها در میان گذاشت.

وزیر احیا و انکشاف دهات:

مجیب الرحمن کریمی وزیر احیا وانکشاف دهات، امروز در کابل به گزارشگران گفت که درسال گذشته برای کاهش فقر با هزینه حدود ۱۱۴ میلیون دالر امریکایی بیش از هزار پروژه تکمیل شده است.

به گفته وی ، در پروژه های سال گذشته، دیزاین و سروی بیش از ۲۶۰۰ مکتب، تطبیق نزدیک به ۶۰۰ پروژه کوچک، اعمار سی پل خورد، باسازی ۵۴ هزار متر کاریز، تقریباً ۶۰۰ کیلومتر سرک وساختن ۱۲۷۱ پل و پلچک، از پروژه های آب رسانی متذکره، ۸۳۰ هزار تن مستفید شدند و این هم از دست آوردهای سال پار این وزارت می باشد.

اوگفت، برای بهبود وضعیت اقتصادی کوچی ها، ایجاد هزار شورا، باسازی بیش از ۴۸ هزار متر کاریز، نزدیک به ۲۹ هزار متر کانال، اعمار بندهای کوچک آبرسانی و ساختن حدود ۴۰ هزار متر دیوارهای استنادی در پلان سال روان این وزارت شامل میباشد.  

به گفته اقای کریمی، این وزارت در سال جاری بیش از ۱۸ میلیارد افغانی را در پروژهای مختلف مصرف میکند که از این پروژه ها ۹.۴  میلیون تن بهره مند خواهند شد.

وزارت معادن و پترولیم :

نرگس نهان وزیر سرپرست این وزارت گفت، برای استخراج ذخایر استخراجی سال گذشته این وزارت نقشه راه را ترتیب داده، مشکلات قرارداد های ۱۴ معدن خورد و کلان را حل نموده و برای جلب سرمایه گذاری خارجی خط مشی را ترتیب داده است.

وی در باره مشکلات قراردادهای متذکره افزود: "سال گذشته مشکلات استخراج معادن بزرگ چون  مس بلخاب، طلای بدخشان، طلا و مس زرکشان و مس شیدا حل شد، در پهلوی این معادن، کار استخراج گاز افغان تاجیک ادامه دارد که از اثر آن در سال گذشته ۷.۲ میلیارد افغانی عواید به دست آمده است.))

 به گفته او، این وزارت در نظر دارد که سال جاری، به هدف استخراج معادن، ۴۳ تن حقیقی و حکمی را جواز بدهد، ۱۴۷ معدن خورد و متوسط را به دواطلبی بگذارد و ۱۵ منطقه به سطح کشور که ذخایر معدنی دارد سروی نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر