زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسوال نامنهاد طالبان در جوزجان و ٦ مخالف مسلح در هرات بازداشت شدند

ولسوال نامنهاد طالبان در جوزجان و ٦ مخالف مسلح در هرات بازداشت شدند

author avatar
24 Apr 2019 - 11:34
ولسوال نامنهاد طالبان در جوزجان و ٦ مخالف مسلح در هرات بازداشت شدند
author avatar
24 Apr 2019 - 11:34

شبرغان/ هرات/ فيض آباد (پژواک، ٤ثور٩٨): ولسوالى نامنهاد طالبان براى ولسوالى فيض آباد جوزجان، درشهرشبرغان بازداشت گرديد؛ از دستگيرى شش مخالف مسلح دولت در هرات نيز خبر داده شد و حمله طالبان بالای ولسوالی کران و منجان عقب زده شد.

عبدالقادر مالیه  معاون ولایت جوزجان، به پژواک گفت که مولوی عبید الله زمانى به دام نیروهای امنیت ملی افتاد که قصد ورود به قریه صوفی قلعه شهرشبرغان را داشت.

وی افزود که فرد بازداشت شده، يکتعداد اسناد و مدارکی را نيزبا خود حمل میکرد و درتحقیقات ابتدایی بر سمت وظیفوی اش به صفت ولسوال طالبان برای ولسوالی فیض آباد نیز مُهرتایید زده است.

مالیه اضافه کرد که گرفتاری این مرد، بالای اوضاع امنیتی ولسوالی فیض آباد وشاهراه مزار- شبرغان نیز تاثیرات مثبت خواهد داشت؛ چون او دراین مسیرمصروف فعالیت های ضد دولتی بود.

درعين حال، الف شاه ولسوال فیض آباد به پژواک گفت که مولوی عبید الله در ناآرامی های مسیرراه شبرغان – مزار، تداخل داشت و بیشترافراد او باعث اخلال امنیت دراین معبرمیشد.

وى افزود که فرد بازداشت شده، گروپ یکصد و پنجاه تا دو صد نفری طالبان را دراین منطقه اداره و کنترول میکرد که برفعالیت نیروهای طالبان تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

درسالجاری، این نخستین باراست که یک فرد کلیدی طالبان به دام نیرو های امنیتی می افتد .

ازسويى هم از بازداشت شش مخالف دولت درهرات خبرداده شد.

عبدالاحد ولی زاده سخنگوی والی هرات، به پژواک گفت که این شش فرد، ازمدت ها به این طرف درمسیرشاهراه هرات-تورغندی دست به دزدی های مسلحانه، ماین گذاری و آدم ربایی میزدند.

به گفته ولی زاده، این شش فرد شام دیروز در نتیجۀ درگیری با پولیس، از منطقه "یکه دکان" ولسوالی رباط سنگی این ولایت بازداشت شدند.

وی افزود که درنتیجۀ درگیری یک پولیس نیز زخم برداشته است.

به گفتۀ سخنگوی پولیس هرات، از نزد افراد بازداشت شده؛ چهار میل اسلحه، یک حلقه ماین ریموت کنترل و یک میل راکت انداز به دست آمده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر