زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«اگر کارساخت سرک هرات-چشت آغاز نشود، انتخابات ریاست جمهوری را تحریم می کنیم»

«اگر کارساخت سرک هرات-چشت آغاز نشود، انتخابات ریاست جمهوری را تحریم می کنیم»

author avatar
25 Apr 2019 - 17:06
«اگر کارساخت سرک هرات-چشت آغاز نشود، انتخابات ریاست جمهوری را تحریم می کنیم»
author avatar
25 Apr 2019 - 17:06

هرات(پژواک، ۵ ثور ۹۸): شماری از معترضان در هرات در اعتراض به آغازنشدن کار ساخت سرک هرات-چشت هشدار دادند که اگر کار این سرک آغاز نشود، نمی گذارند که انتخابات ریاست جمهوری در ولسوالی های اوبه، چشت و پشتون زرغون برگزار شود.

آنان همچنان می گویند که در صورت عدم آغاز کار ساخت سرک هرات-چشت، فعالیت بند سلما و فابریکه های سنگ مرمر را متوقف می سازند.

بیش از۲۰ تن از باشنده‌گان ولسوالی‌های اوبه، چشت و پشتون زرغون هرات در اعتراض به عدم آغاز کارساخت سرک هرات-چشت ۹۶ کیلومتر را پیاده پیمودند و امروز به شهر هرات رسیدند.

این معترضان دو روز پیش از ولسوالی اوبه هرات حرکت کرده بودند و با پوشیدن جلیقه های اعتراضی مبنی بر عدم آغاز کار ساخت سرک هرات-چشت هشدار داده اند تا هنگامی که کار عملی این سرک آغاز نگردد، دست از اعتراض های شان برنخواهند داشت.

آنان مدعی اند که اخیراً اداره محلی هرات به باشنده گان این سه ولسوالی وعده داده بود که در ماه ثور کار ساخت بخش اول سرک هرات - چشت آغاز می شود، اما تاکنون این وعده ها عملی نشده است.

این باشنده گان تاکید دارند که از ۱۸ سال به این طرف حکومت و اداره محلی هرات باشنده گان ولسوالی های چشت، اوبه و پشتون زرغون همین گونه فریب می دهند و به وعده های شان عمل نمی کنند.

گل رحمان خادمی یک تن از باشنده ولسوالی اوبه به پژواک گفت: «طی ۱۸ سال است که حکومت به باشنده گان این ولسوالی ها وعده می دهد اما به وعده هایش عمل نمی کند و به همین منظور از دو روز به این طرف این شمار جوانان پای پیاده به مرکز شهر آمدیم تا جواب ما را مقام های محلی بدهند.»

 سید عالم یک تن دیگر از باشنده گان ولسوالی اوبه هرات می گوید: «۱۵ روز است که باشنده گان سه ولسوالی در اعتراض به سر می بریم، اما تاکنون صدای ما شنیده نشده است و ما پای پیاده آمدیم تا از مقام های محلی بپرسیم که چه وقت کار این سرک آغاز خواهد شد.»

محمد حنیف یک تن دیگر از معترضان گفت: «ما به نماینده گی از جوانان سه ولسوالی پیاده آمدیم تا صدای خود را به گوش مقام های محلی برسانیم.»

باشنده گان این سه ولسوالی هشدار می دهند که اگر کار سرک هرات-چشت آغاز نشود، انتخابات ریاست جمهوری را در این سه ولسوالی تحریم خواهند کرد و اجازه فعالیت به بند سلما و فابریکه های سنگ مرمر را نخواهند داد.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید که حکومت به وعده هایش متعهد است و تمام امور اداری مرحله نخست سرک هرات-چشت از طریق ادارۀ تدارکات ملی طی مراحل و منظور شده است.

وی افزود که اداره محلی آماده گی دارد که در آینده نزدیک کار مرحله نخست این سرک که ۴۰ کیلومتر است، آغاز گردد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر