زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درگیری ها در ولسوالی کران و منجان ۲۰۰ خانواده را آواره کرده است

درگیری ها در ولسوالی کران و منجان ۲۰۰ خانواده را آواره کرده است

author avatar
25 Apr 2019 - 13:47
درگیری ها در ولسوالی کران و منجان ۲۰۰ خانواده را آواره کرده است
author avatar
25 Apr 2019 - 13:47

فیض آباد(پژواک، ۵ ثور ۹۸): مقام های محلی در بدخشان می گویند که در اثر شدت درگیری ها میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفین مسلح در ولسوالی کران و منجان این ولایت، دست­کم ۲۰۰ خانواده را تاکنون آواره کرده است.

عبدالرحیم فرحت ولسوال کران به آژانس خبری پژواک گفت که در دومین حملۀ تهاجمی طالبان که حوالی ساعت ۳:00 صبح امروز بالای منطقه انجمن ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان آغاز منجر به کشته و زخمی شدن طرف های درگیر شده است.

موصوف افزود: «جنگ فعلاً در منطقه انجمن به شدت ادامه دارد و به هر دو جانب تلفات وارد شده است، اما نسبت کوهستانی بودن منطقه و دور بودن از مرکز ولسوالی رقم دقیق در دست نیست.»

به گفتۀ او، تمامی خانواده های که مجبور به ترک خانه های شان شده اند، در دامنه کوه های پُر از برف بدون سرپناه به سر می برند، احتمال تلف شدن کودکان، زنان و مردان مسن محسوس است.

وی علاوه کرد: «تاکنون نیروی کمکی به منطقه اعزام نشده و تا حال نصف قریه انجمن در تصرف طالبان در آمده است، اما مقامات امنیتی در ولایت وعده داده اند که به زودی نیروی کمکی از ولایت پنجشیر به منطقه اعزام خواهد شد.»

داکتر احمد بشیر صمیم رئیس شورای ولایتی بدخشان می گوید که میان قوماندان امام که فعلاً در صف طالبان قرار دارد و قوماندان شریف مربوط به نیروهای خیزش مردمی از قبل دشمنی وجود داشت و تلفات زیادی هم در میان رخ داده است.

به گفته او، در صورتی که قوماندان امام سر کرده گروه طالبان بالای انجمن تسلط پیدا نماید وضعیت جنگ خراب خواهد شد و امکان سقوط کران و منجان وجود دارد و بار این جنگ را مردم محل به سر کردگی قوماندان شریف به دوش دارند.

احمد جاويد مجددی عضو شورای ولایتی می گوید: «فعلا در حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر از مردم محل و نیروهای طالبان در انجمن کشته و زخمی شده اند.

قابل یاد آوری است که قریۀ انجمن از مرکز ولسوالی ۶ ساعت فاصله داشته و در حدود ۷۰۰ فامیل در آن زندگی می نمایند و این منطقه هم مرز با ولایت پنجشیر است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر