زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان معترض ولايات ننگرهار،پکتيکاوکندهاردرکابل خيمۀ تحصن برافراشتند

نامزدان معترض ولايات ننگرهار،پکتيکاوکندهاردرکابل خيمۀ تحصن برافراشتند

author avatar
25 Apr 2019 - 13:40
نامزدان معترض ولايات ننگرهار،پکتيکاوکندهاردرکابل خيمۀ تحصن برافراشتند
author avatar
25 Apr 2019 - 13:40

کابل(پژواک،۵ثور۹۸):شماری از نامزدان انتخابات ولسی جرگه شامل ليست ابتدایی که در نتایج نهایی راه نیافته اند، ضمن بر افراشتن خیمۀ تحصن در کابل، خواهان ایجاد محکمۀ اختصاصی برای رسیده گی به تخلفات انتخاباتی شدند.

اين نامزدان انتخابات ولسی جرگه ولایات ننگرهار، پکتیکا و کندهار که به فهرست نهایی ولایات یاد شده راه یافته بودند ؛اما در ليست نهایی حذف شده اند، امروز در چهار راه زنبق شهر کابل خیمه تحصن برپا کردند و خواهان ایجاد محکمه خاص شدند.

انتخابات ولسی جرگه، در ۳۲ ولایت کشور در۲۸ و ۲۹ میزان و در ولایت کندهار در پنجم عقرب سال پار به استثنای غزنی برگزار شد.

کمیسیون مستقل انتخابات؛ تاکنون نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه ۲۹ حوزه انتخاباتی شامل لغمان، دایکندی، سمنگان، جوزجان، بامیان، پروان، زابل، فاریاب، نورستان، نیمروز، کنر، کاپیسا، پنجشیر، خوست، بدخشان، سرپل، ارزگان، بلخ، پکتیکا، غور، هرات، فراه، تخار، بادغیس، ننگرهار، لوگر، هلمند، کندهار و اهل هنود را اعلان کرده است و به شمول حوزه کوچی ها نتایج انتخابات ولایات کابل، میدان وردک، پکتیا، بغلان و کندز، اعلان نشده است.

دیوه نیازی نامزد معترض ولایت ننگرهار که به فهرست ابتدایی این جرگه راه یافته گفت که او بدون کدام دلیل از فهرست نهایی حذف شده است و یک خانم دیگر که کمتر از او رای داشت به این فهرست راه یافته است.

وی، بدون ارایه جزئیات ادعا کرد:«انیسه عمرانی با پرداخت ۲۷۰ هزار دالر امریکایی به فهرست نهايى راه یافته است،  من شکايات دراين زمينه را به لوی څارنوالی، کمیسیون های انتخاباتی ثبت کردیم اما تاکنون توجه صورت نگرفته است.»

او می گوید، در صورتی که به خواست ها آنها رسیده گی نشود به اعتراضات  ومبارزات شان تا تامین عدالت به  ادامه میدهد.

هیله مجتبی نامزد معترض ولایت پکتیکا که به فهرست ابتدایی راه یافته بود؛ اما از فهرست نهایی حذف شده نیز مسوولان کمیسیون های انتتخاباتی را به اخذ رشوت متهم کرد و گفت:« اگر پول میدادیم حالا برنده بودیم، اسناد و شواهد کافی داریم که مسوولان کمیسیون های انتخاباتی تقاضای پول را کرده اند.»

وى درحاليکه نگفت که کدام مسوول کميسيون انتخاباتى تقاضاى پول را کرده است؛ اما افزود که تمامى اسناد و شواهد را با ارگانهای عدلی و قضایی شریک کرده است.

آرزو صافی ديگرنامزد معترض ولایت کندهار که او هم از فهرست نهایی حذف شده مدعی است که رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی ولایت کندهار از او یکصدهزار دالر امریکایی برای برنده شدن تقاضا کرده است.

او می گوید که نوار تصویری و ویدیویی دراين زمينه در اختیار دارد و آنرا با ارگانهای عدلی و قضایی نیز شریک ساخته است.

وی افزود:«اگر به شکایات و داد خواهی ما توجه نشود من شخصا خود را در مقابل ارگ ریاست جمهوری به آتش می زنم .»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر