زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس و هیئت اداری مشرانو جرگه انتخاب شدند

رئیس و هیئت اداری مشرانو جرگه انتخاب شدند

author avatar
26 Apr 2019 - 17:02
رئیس و هیئت اداری مشرانو جرگه انتخاب شدند
author avatar
26 Apr 2019 - 17:02

کابل(پژواک، ۶ ثور ۹۸): اعضای مشرانو جرگه پس از افتتاح شورای ملی توسط رئیس جمهور، رئیس و چهار عضو دیگر هیت اداری این جرگه را انتخاب کردند.

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور امروز نخستین اجلاس دور هفدهم تقنینی شورای ملی کشور را پس از نزدیک به چهار سال تاخیر در حالی که تاکنون نتایج نهایی ولایات کابل و پکتیا اعلام نشده افتتاح کرد.

با این حال، به اساس قانون اساسی اعضای مشرانو جرگه بعد از افتتاح شورای ملی، انتخاباتی را برای گزینش رئیس جرگه و چهار عضو هیئت اداری برگزار کردند.

در ماده هشتاد و نهم قانون اساسی آمده است: «هر یک از دو مجلس شورای ملی در آغاز دوره کار، یک نفر از اعضای خود را به حیث رئیس برای یک دوره تقنینی و دو نفر را به حیث نایب اول و نایب دوم و دو نفر را به حیث منشی و نایب منشی برای مدت یکسال انتخابات می کند، این اشخاص هیئت اداری ولسی جرگه و مشرانوجرگه را تشکیل می دهند.»

باز محمد زرمتی رئیس موقت مشرانوجرگه که مسن ترین عضو این جرگه را دارد و به اساس قانون تا انتخاب رئیس جرگه مسئولیت تنظیم جلسات و برگزاری انتخابات را دارد، اعلام کرد که برای ریاست مشرانوجرگه هر یک فضل هادی مسلمیار و شهزاده مصطفی ظاهر نامزد می باشند.

اما شهزاده مصطفی ظاهر از نامزدی اش انصراف داد و فضل هادی مسلمیار به اتفاق آرا به حیث رئیس جرگه انتخاب شد.

مسلمیار قبلا برای مدت هشت سال ریاست و برای یک سال نیابت اول این جرگه را برعهده داشت.

بر اساس معلومات رییس موقت، محمد علم ایزدیار و جاوید رووف برای پست نیابت اول، غیرت بهیر و محمد آصف صدیقی برای پست نیابت دوم، طیب عطا، عبدالله قرلق و معلم لالا گل برای پست منشی و فیصل سمیع، محمد نادر بلوچ و محمد رحیم حسنیار برای پست نایب منشی نامزد هستند .

در انتخابات امروز محمد علم ایزدیار به حیث نایب اول، محمد آصف صدیقی به حیث نایب دوم، عبدالله قرلق به حیث منشی و فیصل سمیع به حیث نایب منشی مشرانو جرگه برگزیده شدند.

قابل ذکر است که انتخابات برای گزینش رئیس و چهار عضو دیگر ولسی جرگه بعد از اعلام نتایج نهایی کابل و پکتیا برگزار می شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر