زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت براى مصئونيت کارى کارگران و کاهش بيکارى اقدام جدى کند

حکومت براى مصئونيت کارى کارگران و کاهش بيکارى اقدام جدى کند

author avatar
1 May 2019 - 14:15
حکومت براى مصئونيت کارى کارگران و کاهش بيکارى اقدام جدى کند
author avatar
1 May 2019 - 14:15

کابل (پژواک،۱۱ثور۹۸): در مراسم تجليل از روز"همبستگى کارگران"، از حکومت خواسته شد که ملکيت هاى اتحادیه ملی کارگران افغانستان را در اختيار اين اتحاديه قرار دهد و براى رفع مشکل بيکارى، اقدامات جدى را روى دست گيرد. 

امروز، اول می (یازدهم ثور) مصادف با ۱۳۳مين سالروز همبستگی کارگران جهان می باشد و همه ساله از این روز، در کشورهاى مختلف جهان تجلیل مى شود.

معروف قادری رییس اتحادیۀ ملی کارگران افغانستان (امکا)، در مراسم تجليل روز يادشده در کابل گفت که کارگران در افغانستان مصئونیت کاری ندارند و روز به روز این وضعیت بدتر می شود.

به گفته موصوف در حال حاضر، در سطح کشور بیش از نه میلیون تن واجد شرایط کار، از نبود کار رنج می برند.  

وی خواستار اقدامات حکومت در قبال کاهش فقر و افزایش معاش کارگران شد و گفت که حکومت بايد جلو کارهاى شاقۀ اطفال را بگيرد و طبق برنامه اعلام شده کارگران را به بيرون از کشور اعزام کند.

موصوف همچنان خواستار ایجاد محکمه اى براى رسيدگى خشونت به کارگران و رعایت کنوانسیون های سازمان بین المللی کار در کشور شد.

او گفت که امکا، دارای تاریخچه ۵۵ ساله بوده و عضویت کنفدریشن اتحادیه کارگری جهان را دارد و در مقاطع مختلف زمانی، از پول حق العضویت اعضای خویش، ملکیت ها را خریداری و دفاتر اعمار کرده است. 

اما وی افزود: «از مدت سیزده ماه به این طرف، تمام عواید و ملکیت های این نهاد مستقل اجتماعی را حکومت تصاحب نموده که یک عمل غیر قانونی می باشد، باید هر چه زوتر دوباره این ملکیت ها به امکا بازگردانیده شود.»

وزارت مالیه گفته است که جایدادهای این اتحادیه، به اساس فیصلۀ کابینه و حکم رئیس جمهور، دولتی شناخته می‌شود و فیصله شده است که به این وزارت سپرده شود.

قادری گفت که حسابات بانکی این اتحادیه، به شکل غیرقانونی مسدود گردیده و یک سال می شود که کارمندان امکا، معاش دریافت نکرده و در مشقت به سر می برند.

او ازحکومت خواست تا هر چه عاجل، حسابات بانکی این نهاد را باز و عواید امکا را دوباره به امکا تحویل دهد.

امروز مرکز اتحادیه صنفی افغانستان نيز از ۱۳۳مين روز همبستگی کارگران، طی محفلی جداگانه در کابل تجلیل کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر