زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اخراج شدگان از ترکيه: حکومت بايد مصارف مارا پرداخت کند

اخراج شدگان از ترکيه: حکومت بايد مصارف مارا پرداخت کند

author avatar
9 May 2019 - 15:37
اخراج شدگان از ترکيه: حکومت بايد مصارف مارا پرداخت کند
author avatar
9 May 2019 - 15:37

کابل (پژواک، ۱۹ ثور۹۸): ده تن در اعتراض به اخراج اجباری شان از کشور ترکیه، جاده منتهی به میدان هوایی را به روی ترافیک مسدود کردند.

حدود ۲۵۰ تن از جوانان افغان که به دلیل ناامنی و بیکاری ماه هاى قبل کشور شان را به قصد ترکیه ترک کرده بودند، از سوى کشور ترکيه اخراج شده اند و امروز پس از شش ماه به کابل برگردانده شدند.

این جوانان اخراج شده، مقامات افغان را به کوتاهی متهم کرده می گویند که مهاجرین پاکستانی و ایرانی اخراج نشدند؛ اما آنان را به زور اخراج کردند.

آنان می گویند تا زمانی از اعتراض شان دست بر نمی دارند که حکومت در قسمت زمینه کاریابی و مصارف شان تعهد ندهد.

عبدالغنی باشنده ولسوالی روستاق تخار که چهار ماه قبل از مسیر ایران به ترکیه به شکل غیر قانونی رفته بود، گفت: "ما از بیکاری مجبور شدیم برویم به ترکیه و برای قاچاقبر هشتصد دالر دادیم و به مجرد رسیدن به ترکیه از سوی پولیس به کمپ عثمانیه انتقال داده شدیم."

وی افزود: "هر روز مامورین ترکی می آمد و می گفت که اگر بالای فورم های دپیورتی امضا نکنید، شما را به زندان انتقال میدهیم و بالاخره به زور فورم را سر ما امضا کرد و امروز توسط طیاره ما را به کابل انتقال داد."

به گفته وی، همه کسانى که امروز اینجا استند، به شکل اجباری اخراج شده اند و هیچ گونه کمک در برگشت با آنان صورت نگرفته است.

محمد عرفان باشندگان ولایت کنر و یک پناهجوی اخراج شده نیز گفت: "ما از مجبوریت به ترکیه فرار کرده بودیم و ما را به شکل غیر قانونی و اجباری اخراج کردند."

او افزود که مدت سه ماه را در کمپ عثمانیه که معادل به زندان می باشد، سپری کرده است و در این مدت یک روز از وی نپرسیده است که به خاطر چه اینجا آمده و مشکلش چه بوده است.

موصوف گفت: "دوازده صد دالر را قرض کردم به قاچاقبر دادم تا به ترکیه رسیدم و حالا که برگشتانده شده ام، حداقل پولي را که مصرف کرده ام، بدهند تا دوباره آنرا به کسیکه قرض کرده ام، پرداخت کنم."

وی دولت افغانستان را در قسمت دفاع از حقوق اتباعش به بی پروایی متهم کرد و گفت که در این مدت یک روز از سفارت افغانستان کسی نیامد و از حال واحوال شان جویا نشد، در حالیکه از سفارت پاکستان هر روز می آمد و از شهروندانش که مهاجر شده بودند، می پرسید.

نورمحمد باشنده مزار شریف یکی دیگر از پناهجویان افغان که به شکل اجباری اخراج شده است، گفت: "فورم دیپورتی را به زور سر ما امضا کرد و گفت که به مجردى که کابل برسید، تمامی هزینه را که در این مدت پرداخته اید، برای تان داده می شود."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر