زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: نگرانی نامزدان از استفادۀ امکانات دولتى در مبارازت انتخاباتى بجا است

عبدالله: نگرانی نامزدان از استفادۀ امکانات دولتى در مبارازت انتخاباتى بجا است

author avatar
13 May 2019 - 12:24
عبدالله: نگرانی نامزدان از استفادۀ امکانات دولتى در مبارازت انتخاباتى بجا است
author avatar
13 May 2019 - 12:24

کابل (پژواک، ۲۳ ثور۹۸): داکتر عبدالله، ضمن نگرانى از استفادۀ امکانات دولتى در مبارزات انتخاباتى، می گوید تاکيد طالبان بر ادامۀ جنگ، سبب شده است که گام‌ های اساسی در راستای تأمین صلح در افغانستان برداشته نشود.

داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، امروز در نشست شورای وزیران، ضمن بيان اين مطلب گفت: "توقع مردم افغانستان این بود که آتش ‌بس در این ماه (ماه رمضان) داشته باشیم؛ اما متاسفانه تا به حال طالبان موافقه نکرده و جنگ ادامه دارد."

وی افزود که نیروهای امنیتی و‌ دفاعی کشور، مسئولیت مشخص و ‌ملی خود را با همه دشواری ها در راستای دفاع از مردم انجام مى دهند که قابل ستايش است؛ اما با آن هم حملاتى چون حمله بر موسسۀ کاونترپارت در کابل صورت مى گيرد.  

نگرانى ها در مورد انتخابات

قرار است انتخابات ریاست جمهوری، همزمان با انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات ولسی جرگه غزنی، به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار گردد.

هجده تن به شمول داکتر عبدالله و رييس جمهور محمد اشرف غنى، براى رياست جمهورى خود را نامزد کرده اند. 

شمارى از نامزدان، از احتمال عدم شفافيت در تيم انتخابات ابراز نگرانى کرده اند. 

عبدالله گفت که هنوز هم تشویش‌هایی نزد نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری در مورد شفافیت و استفاده از امکانات دولتی در کمپاين ‌های انتخاباتی، وجود دارد.

به گفته وی، بخشی از تشویش در مورد شفافیت انتخابات، با ارايه طرح استفاده از سيستم بايومتريک، از سوی کمیسیون مستقل انتخابات قابل حل خواهد بود.  

موصوف علاوه کرد که نگرانی نامزدان در مورد استفاده از امکانات دولتى در مبارازت انتخاباتى، به جا است و وی به عنوان یک شهروند و رئیس اجرایی حکومت، آمادۀ پذیرش هر نوع طرح از سوی نامزدان در این مورد می باشد.

او افزود: "توقع ما از کمیسیون انتخابات این است که با درنظرداشت مدت باقی مانده، با سرعت برنامه‌ های کاری خود را ارايه کند و تمام نهادهای دولتی به خصوص نیروهای امنیتی و دفاعی موظف هستند که از کارها و مسئولیت ‌هایی که متوجه شان است، در حمایت از روند انتخابات، تمام انرژی و منابع را در اختیار برگزاری موفقانه انتخابات قرار دهند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر