زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنتاگون: هزینۀ مذاکره حکومت افغانستان و طالبان را نمی پردازیم

پنتاگون: هزینۀ مذاکره حکومت افغانستان و طالبان را نمی پردازیم

author avatar
17 May 2019 - 14:22
پنتاگون: هزینۀ مذاکره حکومت افغانستان و طالبان را نمی پردازیم
author avatar
17 May 2019 - 14:22

کابل (پژواک، ٢٧ ثور٩٨): وزارت دفاع امریکا می گوید که هزینۀ نشست مذاکره کنندگان حکومت افغانستان و طالبان را نمی دهد؛ زیرا کانگرس این کشور، درخواست درین مورد را قبول نکرده است.

این وزارت(پنتاگون) روز گذشته در یک اعلاميه خبری گفته است که اختیار تهیه سهولت هاى لوژستیکی برای نشست مذاکره حکومت افغانستان و طالبان را در خواست کرده؛ اما کانگرس امریکا این اختیار را نداده است.

در اعلامیه آمده است که هدف امریکا آن است که میان حکومت افغانستان و طالبان مذاکره شود؛ تا در پایان توافق صلح، به جنگ درین کشور خاتمه داده شود و امریکا هم در مورد رسیدن به این توافق کار میکند."

براساس گزارشها؛ قوماندان نیروهای امریکایی در افغانستان، بعد از آتش بس در سال ٢٠١٨ میلادی، از وزارت دفاع امریکا خواسته بود که هزینۀ آن نشست های حکومت افغانستان و طالبان را بدهد که در راستای صلح و عملی کردن آتش بس برگزار ميشود.

در عید قربان سال ٢٠١٨(١٣٩٧) برای سه روز میان طالبان و دولت، آتش بس اعلام شد و درين ايام، افراد مسلح دو طرف، به مناطق یکدیگر رفتند و کدام مشکلی به میان نیامد.

وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) از کانگرس تقاضا کرده تا در بودجه سال ٢٠٢٠ ، این هزینه را برای آنها فراهم کند.

در بودجه سال ٢٠٢٠ میلادی بودجه اعلام شده برای پنتاگون، به نیروهای امنیتی افغانستان، ۴.٥ ميلیارد دالر اختصاص داده شده است.

همچنین بر اساس گزارشها؛ درین بودجه این هم اضافه شده است که پنتاگون، هزینۀ آن نشست های صلح و گفتگوهارا نمی پردازد که حکومت افغانستان و زنان در آن سهم نداشته باشند.

این درحالیست که یکبار در برج دلو سال گذشته؛ نشستی میان سیاستمداران افغان و طالبان در مسکو برگزار شد و گفته شد که نشست مشابهی در قطر نیز بشمول مقامات حکومت افغانستان برگزار میشود؛ اما به دلیل اختلاف برسر تعداد شرکت کنندگان، این نشست صورت نگرفت.

همپنین به تاریخ ٩ الی ١٣ برج جاری(ثور) لویه جرگه مشورتی صلح با اشتراک بیش از ٣٠٠٠ تن در کبل تشکیل شد. درین جرگه نمایندگان طالبان شرکت نداشتند؛ اما جرگه از دوجانب درگیر، خواست تا آتش بس را برقرار کنند.

همچنین به تاریخ ١٩ برج جاری(ثور)، ششمین دور گفتگو میان طالبان و نماینده ویژۀ امریکا، در دوحه به پایان رسید.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ عدم ایجاد تهدید از افغانستان به کشورهای دیگر؛ شروع مذاکرات بین الافغانی و آتش بس، مواردی بود که موضوع صحبت این نشست را تشکیل می داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر