زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محصلین پوهنتون پکتیکا از اثر کمبود استادان با مشکلات مواجه اند

محصلین پوهنتون پکتیکا از اثر کمبود استادان با مشکلات مواجه اند

author avatar
18 May 2019 - 15:06
محصلین پوهنتون پکتیکا از اثر کمبود استادان با مشکلات مواجه اند
author avatar
18 May 2019 - 15:06

شرنه (پژواک،۲۸ ثور ٩٨ ): بیش از ٥٠ در صد استادان پوهنتون پکتیکا در خارج و داخل، به تکمیل کردن پروگرام ماستری مشغول اند که از اثر آن، محصلین این پوهنتون با مشکلات مواجه اند.

کلا خان محصل صنف چهارم پوهنځی زرعت این پوهنتون، به تاریخ ٢٨ ثور به آژانس خبری پژواک گفت که از مدت طولانی بدینسو، آنها با کمبود استادان روبرو اند.

او افزود:"استادان اصلی ما نیستند، در ماستری مصروف اند، برای ما از سوی استادان قراردادی تدریس میشود که ما هیچ چیز را از آنها آموخته نمیتوانیم."

همچنان قدرت الله محصل بخش کیمیا در این پوهنتون، به پژواک گفت که تنها یک استاد رسمی دارند؛ اما او هم برای درس به صنف تا اکنون حاضر نشده است.

بر بنیاد معلومات نامبرده، شماری اشخاص در این پوهنتون، به صفت استاد گماشته شده اند که از همین پوهنتون لیسانس گرفته و زود استاد مقرر شده اند.

همچنان اجمل گوهر محصل دیگر، به پژواک گفت که با میتود و آزمون استادان رسمی آشنایی دارند و استدادان قراردادی، تا حد زیاد احساس مسئولیت نمی کنند و به نسبت استادان رسمی فهم کمتر دارند.

شماری دیگر از محصلين، نیز اظهاراتى مشابه داشتند و از مقامات مربوطه حل این مشکل را خواستند.

در عین وقت، علی جان عادل رئیس پوهنتون پکتیکا به پژواک گفت که از ٤٣ استاد این پوهنتون ٢٤ استاد آن در کابل و خارج، مشغول تکمیل کردن برنامه ماستری اند.

او افزود: "لیسانس، به لیسانس درس داده نمیتواند و ما حق نداریم که جلو ماستری کسی را بگیریم؛ زیرا شماری از استادان ما در کابل و سایر کشور ها ماستری میخوانند."

عادل گفت که کمبود این استادان را توسط استادن قراردادی مرفوع کرده است و در این راستا مشکل ندارند.

قابل یادآوری است که پوهنتون پکتیکا، بخش پوهنتون شیخ زاهد ولایت خوست است و نزدیک به پنج سال قبل، در پکتیکا به فعالیت آغاز کرده و نه بخش مختلف دارد که بیش از دو هزار محصل در آن تحصیل میکنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر