زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معلمان ده ها مکتب در غور به دلیل کمبود حقوق شان اعتصاب کاری کردند

معلمان ده ها مکتب در غور به دلیل کمبود حقوق شان اعتصاب کاری کردند

author avatar
18 May 2019 - 17:05
معلمان ده ها مکتب در غور به دلیل کمبود حقوق شان اعتصاب کاری کردند
author avatar
18 May 2019 - 17:05

فیروزکوه (پژواک،۲٨ثور۹۸): معلمان بیش از ۲۰ مکتب در شهر فیروزکوه،‌ مرکز ولایت غور به دلیل حقوق اندک شان، امروز دست به اعتصاب کاری زده اند.

شماری ازاین آموزگاران می‌گویند که حکومت مرکزی همواره وعده افزایش حقوق ماهوار شان را داده؛ اما تا هنوز در عمل هیچ کاری نکرده است.

به گفته این آموزگاران، تا زمانی به اعتصاب شان ادامه می‌دهند که حکومت مرکزی، به خواسته های آموزگاران پاسخ مثبت دهد.

میراحمدابراهیمی و پنج‌گل نوری دو تن ازآموزگاران غور، به آژانس خبرى پژواک گفتند: "ما به این خاطر جمع شدیم که وزارت معارف معاش معلمین را بلند ببرند تا معلمین با روحیه آرام وارد صنف ها شوند،‌ شما ببینید‌ که اطراف پُر از شاگرد است؛ معلمین اعتصاب کاری کرده اند و به داخل صنف نمی‌روند."

وی افزود: "ما به این کاروان به این خاطر شریکم که مقامات بلند امیدواریم که صدای ما را بشنوند و‌ امتیاز معلم را زیاد کنند و توجه خاص را بخاطر معلمین به راه بیندازند و معلمین را بسیار سالها می‌شود که وعده و نوید می‌دهندپ اما هیچ عمل نمی کنند."

از سوی هم عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور اعتصاب آموزگاران این ولایت را برحق می‌داند و می‌گوید که برخی از آموزگاران این ولایت با حقوقظ که دریافت می‌کنند، به سختی گذران زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد که معلمین که جزء کارمندان دولت هستند، نظر با سایر کارمندان دولت مستحق اند؛ چون اینها با شکم گرسنه و با پای برهنه و همچنان با مشکلات عدیده ای که از نگاه سرپناه متوجه حال معلمین است، مواجه اند و به این معاش کم و ناچیز نمی‌توانند اولاد وطن را تربیه کنند.

فضل‌الحق نجات آمر تدریسی و سرپرست ریاست معارف غور گفت که آنان خواسته های آموزگاران مکاتب این ولایت را با مقامات مرکزی درمیان می‌گذارند.

نجات از تمام آموزگاران مکاتب این ولایت خواست تا برآورده شدن خواسته های شان، به تدریس ادامه دهند تا در روند آموزش سکتگی وارد نگردد.

وی افزود: "ایکه ما توانسته باشیم معلمین را متقاعد بسازیم که به صنف برگردد، این یک مقدار کار به کار دارد، تا به ریاست معارف نمی‌شود مقام ولایت شریک شود، شورای ولایتی شریک شود، رسانه ها محترم شریک شود وگپ معلم را به مقامات بلند پایه دولتی برسانند وامیدوار به این هستیم که وزارت معارف متوجه احوال شود وجریان را به ریاست جمهوری و وزرات مالیه برسانند."

آموزگاران مکاتب غور، درحالی دست به اعتصاب کاری زده اند که چندی پیش نیزآموزگاران مکاتب ولایت هرات، در تجمعی خواهان افزایش معاشات شان شده واعتصاب کاری کرده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر