زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

انترنت، تاثير منفى بالای فرهنگ کتابخوانی در سرپل گذاشته است

انترنت، تاثير منفى بالای فرهنگ کتابخوانی در سرپل گذاشته است

author avatar
20 May 2019 - 13:55
انترنت، تاثير منفى بالای فرهنگ کتابخوانی در سرپل گذاشته است
author avatar
20 May 2019 - 13:55

سرپل (پژواک، ٣٠ ثور ٩٨): ریاست اطلاعات و فرهنگ سرپل، با برگزاری مسابقات رسامی و مقاله نویسی، جوانان و نوجوانان را به خواندن کتاب تشویق نموده، وضعیت کتابخوانی را در این ولایت نگران کننده عنوان کرد.

دراين مراسم که امروز در مرکز اين ولايت برگزار شد، بر علاوه مقام هاى محلى، بيش از پنجصد محصل و شاگرد شرکت کرده بودند.   

بشیر احمد حقجو رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل، در این محفل ضمن تشویق جوانان و نوجوانان به خوانش کتاب، از ادارات محلی این ولایت خواست که برای کتابخانه عامه سرپل که بیشترین کتاب هایش فرسوده شده و ازبین رفته است، کتاب کمک کنند.

وی افزود که هر چند  انترنت و رسانه های اجتماعی، فرهنگ کتابخوانی را در میان جوانان تحت الشعاع قرار داده؛ اما محصلانى که به خاطر نوشتن پایان نامه و سیمینار به این کتابخانه مراجعه می کنند، کتاب های مورد نياز آنها در کتابخانه وجود ندارد.

قابل ذکر است که سهولت انترنت، از يکسو زمينه را براى دريافت معلومات از اين طريق براى مردم مساعد نموده و از سويى هم، برخى جوانان بيشتر مصروف در شبکه هاى اجتماعى چون فيسبوک و غيره مى باشند و مانع مطالعۀ آنها مى شود. 

حقجو تصریح کرد چند سالی که کتابخانه عامه سرپل، در حویلی های کرایی به سر می برد، تجهیزات این اداره و بیشترین کتاب هایش از بین رفته و نیاز به خریداری تجهیزات و کتاب دارد، که از توان این اداره بالا است‌.

در همین حال عبدالملک عظیمی معاون والی سرپل نیز ضمن تشویق اشتراک کننده ها به مطالعه و کتابخوانی گفت که تنها راه بیرون رفت از وضعیت کنونی افغانستان، رو آوردن نسل جوان به مطالعه و آموختن است.

در این محفل برای ۹ تن اشتراک کننده که در مسابقه مقاله ها، رسامی و کتابخوانی، مقام های اول الی سوم را از آن خود نموده بودند، با اهدای تقدیرنامه مورد تشویق قرار داده شد و برای بقیه اشتراک کننده ها سپاسنامه توزیع گردید.

در عین حال، محصلان و شاگردان از نهاد مسئول حکومتی می خواهند که جهت رونق گرفتن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان جوانان، برنامه های موثرى را روی دست بگیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر