زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده گان غور: اعتصاب معلمین اطفال ما را بی سرنوشت ساخته است

باشنده گان غور: اعتصاب معلمین اطفال ما را بی سرنوشت ساخته است

author avatar
20 May 2019 - 15:29
باشنده گان غور: اعتصاب معلمین اطفال ما را بی سرنوشت ساخته است
author avatar
20 May 2019 - 15:29

فيروزکوه (پژواک، ٣٠ثور٩٨): شماری از شهروندان ولایت غور می گویند که اعتصاب کارى معلمين سبب شده که اطفال آنها بی سرنوشت و از آموزش باز بمانند.

معلمین مکاتب شهر فیروزکوه از سه روز به اينسو، به دلیل ناچیز بودن حقوق و امتیازات شان دست به اعتصاب کاری زده اند و دروازه های مکاتب را به روی دانش آموزان بسته اند.

با این حال، این کارمعلمین نگرانی شهروندان فيروزکوه را به همراه داشته است؛ آنچنان که این شهروندان میگویند که ازچند روز به اینسو اطفال شان به دلیل اعتصاب کاری معلمین از آموزش بازمانده اند .

این شهروندان از حکومت میخواهند که مشکل معلمین را به زود ترین فرصت حل نماید تا اطفال آنان بتوانند به آموزش دسترسی پیدا نمایند.

حاجی سلطان محمد رئیس شورای شهر فیروزکوه به آژانس خبرى پژواک گفت: "باور کنید یک وضعیتى است به داخل شهر اطفال می آیند دم مکتب، وقتیکه مکتب بسته است به سرک بیرون میشوند و یا در کوچه ها میگردند، باید توجه صورت گیرد."

ذاکر یکی دیگر از شهروندان فیروزکوه که سه طفل دارد گفت که اطفالش از سه روز به اینسو به دلیل بسته بودن مکاتب به خانه سرمیبرند.

وى به پژواک افزود: "طفل های ما سه روز شده که خانه هستند، این کار باعث ناکامی آنها در امتحان ها میشود، دولت برای حل مشکل معلمان توجه کند."

معلمین ولایت غورهمچنان تاکید دارند تا زمانیکه حکومت به خواست های شان رسیدگی نکند، دست از اعتصاب کاری بر نمیدارند.

حنیف احمدی استاد لیسه سلطان شهاب الدین غوری، به پژواک گفت  که آنان نمی توانند به امتیاز اندک به فکر آرام به آموزش اطفال مردم بپردازند.

اوگفت:" اول خوب بود، اضافه کاری هم  داشتيم، حال ٧ هزارافغانى معاش ميگيريم که به هيچ وجه مشکلات اقتصادى ما رارفع نمى کند . "

پژواک تلاش کرد تا ديدگاه ریاست معارف  غور را درزمينه بدست بياورد؛ اما موفق نشد.

با این حال عبدالحی خطیبی سخنگوى والی غور به پژواک گفت که روز گذشته معلمین در دیدار با والی غور نیز خواهان رسیدگی به مشکل شان شده بودند و در پاسخ به در خواست شان، والی غور گفته است که مشکل آنان را به مرکز کشور در جریان قرار خواهند داد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر