زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان کندز: تطبیق فیصله‌های لویه جرگه مشورتی صلح آرزوی هر افغان است

باشندگان کندز: تطبیق فیصله‌های لویه جرگه مشورتی صلح آرزوی هر افغان است

author avatar
20 May 2019 - 15:21
باشندگان کندز: تطبیق فیصله‌های لویه جرگه مشورتی صلح آرزوی هر افغان است
author avatar
20 May 2019 - 15:21

شهر کندز (پژواک، ٣٠ ثور ٩٨): باشندگان کندز، از فیصله‌های لویه جرگه مشورتی صلح حمایت کردند و خواهان تطبيق هرچه زودتر آن گرديدند.

صبح امروز در مورد صلح، برنامۀ بزرگ مردمی در تالار مقام ولایت کندز برگزار شده بود که درآن صدها باشندۀ اين ولايت اشتراک کرده بودند.

در اين نشست محمد یوسف ایوبی رییس شورای ولایتی کندز و عضو لویه جرگه مشورتی صلح گفت که همه باشندگان کندز، بايد نقش شان را به گونه جدی در تحکیم صلح و ثبات ادا نمایند.

همچنان عنایت ‌الله خلیق که به نمایندگی از نهادهای جامعه مدنی در لویه جرگه مشورتی صلح اشتراک داشت، گفت: "جرگه مشورتی صلح، به عنوان بزرگترین دستاورد در کارنامه حکومت وحدت ملی در تاریخ کشور ثبت خواهد شد. "

وی جرگه مشورتی صلح را یک فرصت مناسب برای مردم افغانستان در تحکیم صلح کشور دانسته از همه اتباع کشور به خصوص باشندگان کندز خواست که با جدیت در راستای تطبیق قطع‌نامه جرگه مشورتی صلح، تلاش نمایند.

مولوی محمد عاقل رئیس شورای علمای کندز، از همه گروه‌های درگیر در جنگ های افغانستان خواست که از کُشت و خونریزی جوانان، مردم بیگناه و بربادی کشور دست برداشته و بگذارند که اطفال، جوانان و نوجوانان با روحیه عالی و آرام درس و تعلیم را فرا گرفته در آبادی وطن شان سهم فعال داشته باشند.

مولوی عاقل، خطاب به بزرگان قومی، علما و احزاب سیاسی گفت‌که باید با درک وضعیت و شرایط ، نقش خود را به گونه جدی ادا نمايند و پیام صلح را به گوش مخالفان مسلح دولت برسانند.

 در همین حال، عبدالجبار نعیمی والی کندز گفت: "با وجود سدهای بزرگ و تبلیغات منفی در برابر برگزاری جرگه مشورتی صلح، نمایندگان مردم با قاطعیت در جرگه اشتراک نموده، مشوره های لازم و دیدگاه مثبت شان را در تامین صلح و ثبات ارایه داشتند و قطعنامه ای را نیز صادر کردند."

والی کندز، پیشرفت، ترقی، رشد اقتصاد، میکانیزه شدن زراعت، بلند رفتن کیفیت معارف، مدارس، آزادی بیان و تعدد رسانه‌ها، نهادهای جامعه مدنی، راه اندازی برنامه‌های بازسازی و نوسازی را در گرو صلح دانسته از مردم تعهد گرفت که در کنار تحکیم و حمایت از صلح، به خاطر حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای چندین ساله، تلاش نمایند و ادای رسالت کنند.

نعیمی علاوه کرد: "ما مسئولیت داریم که به خاطر تغییر اذهان کسانی‌که سلاح گرفته جنگ میکنند و آدم می‌کشند، کار کنیم. "

والی کندز، صدای صلح را موفق تر نسبت به صدای جنگ دانسته گفت: "اگر ما در مقابل صدای گلوله ها، انفجار و انتحار پیام صلح را بلند کنیم، بدون شک در اهداف خود نایل آمده به آرزوی دیرینه خویش که همانا برقراری صلح است، میرسیم و افکار عمومی و منفی را تغییر خواهیم داد. "

قابل يادآوريست که لويه جرگه مشورتى صلح، به تاريخ نهم ماه ثور در کابل برگزار گرديد و پنج روز طول کشيد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر